כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

"אנחנו מקווים שהפלשתינים יקבלו את כל שטחי המדינה" • ראיון סוער

יממה לאחר שאחיו - מוט'ל הירש - נעצר על-ידי המשטרה, מעניק ישראל מאיר הירש ראיון לוחמני במיוחד: "נגיש תביעת דיבה נגד משטרת ישראל" • "ל'אור החיים' אין מקום בשכונה" • מדינה פלשתינית? "השלטון הציוני צריך להימחק. אנחנו מקווים שהערבים יחזרו לשלוט במדינה"

"השלטון הציוני והציונות צריכים להימחק מהמפה". ישראל מאיר הירש
"השלטון הציוני והציונות צריכים להימחק מהמפה". ישראל מאיר הירש

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה את בקשת המשטרה להאריך את מעצרו של הסיקריק מרדכי הירש – החשוד בגניבת חלקי רכבים מחברת 'אלקטרה', וגביית דמי חסות מחנויות במאה שערים - ב-3 ימים נוספים, וקבע כי ישוחרר בערבות כספית של 3000 שקל וישלח למעצר-בית אצל יוס'ל קרויזר במאה שערים.

שעות ספורות לאחר ההחלטה מדבר אחיו, ישראל מאיר הירש, על מעצרו המתוקשר של אחיו.

"זאת עלילת דם מה שעשו לאחי, אנחנו מתכוונים להגיש תביעת דיבה נגד המשטרה", הוא אומר. "כל המערכה המתנהלת נגד 'אור החיים' זה לא עסק שלנו ולא היה לנו קשר לזה".

• אתה חושב שהמאבק נגדם מוצדק?

"כל אדם שפותח חנות בשכונת מאה שערים צריך להיות ממושמע לתקנות ולאורח החיים בה. כמו שאין בשכונה חנויות כמו ביפו או במרכז העיר, כך כל אדם צריך להתחשב בדעתם של רוב התושבים".

הירש מוסיף: "כל אחד מבין שזה לא המקום לפרוץ גדר. אני לא בדקתי ולכן אני לא יכול לומר דברים ממקור ראשון, אבל יש שם ספרים שלא מתאימים לרוח השכונה או בכלל לציבור החרדי. המציאות היא שבחסידות תולדות אהרון ובחסידות דושינסקי הזהירו את הבחורים שאסור להם להיכנס אל החנות".

על מעצרו של אחיו כאחרון העבריינים, הוא אומר: "תפרו פה תיק לאדם שאין לו ולמאבק כל קשר. בגלל שדעותיו ודעותינו הן קיצוניות, המשטרה התלבשה עלינו".

• אחד מבניך היה קשור למאבק ב'אור החיים'?

"ממש לא. אין להם קשר לזה".

• ימים אחדים לפני ההחלטה באו"ם על הכרזת מדינה פלשתינית, מה דעתכם?

"אנחנו מקווים שזה ייצא לפועל, ומקווה יחד עם זאת שהם יקבלו לא רק את שטחי 67' אלא את כל המדינה, כמו שהיה עוד לפני שנת 1948. כמו שחיינו לפני קום המדינה, באחדות ובאהבה איתם דלת ליד דלת, כך צריך להיות גם היום. כשנצטרך בייביסיטר מהם, אני מקווה שנוכל להיעזר בהם".

"אין זה סוד שאנחנו תומכים בהחלטה מסוג כזה, לא מהיום ולא מאתמול, השלטון הציוני והציונות צריכים להימחק מהמפה".

• תצאו לרחובות לחגוג, אם ההחלטה תעבור באו"ם?

"זה לא בדיוק לצאת לחגוג ברחובות, החגיגות זה לא העניין, זה יותר המשמעות של ההחלטה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 76 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}