כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

הכירו: מחריש-אוזניים לפיזור הפגנות • צפו

הצבא האמריקני המציא מתקן מחריש אוזניים לפיזור הפגנות באמצעים לא אלימים • צה"ל ערך היום את פיזור ההפגנה הראשונה באמצעות ה'מחריש' • בקרוב במאה שערים?

הרעשה כבדה. המכשיר בפעולה
הרעשה כבדה. המכשיר בפעולה

כשחיילי צבא ארצות הברית מבחינים בחשודים מתקרבים, הם לא צריכים להתאמץ יותר מדי - בלחיצת כפתור הם יכולים להתפנות לצפייה באויב שלהם מתרחק בכוחות עצמו.

לא, הם לא משתמשים בשטיפת מוח נוסח סרטי המדע הבדיוני, אלא בפיתוח טכנולוגי פשוט. המתקן האקוסטי לטווח ארוך שולח בהוראת הכוחות גלי קול בווליום כזה שהאוזן האנושית מתקשה לסבול; גלי הקול האלה יכולים להישמע בבירור גם ממרחק של 300 מטרים. אם משתמשים בו במלוא העוצמה, ה-LRAD יכול לשלוח קולות אזהרה גבוהים וחזקים כל-כך, שלא תיוותר לחשודים ברירה אלא לכסות את אוזניהם ולברוח במהירות האפשרית.

מדובר באמצעי לא קטלני שעשוי למנוע שפיכות דמים, אבל מיתוגו ושיווקו כ"מתקן" ולא כ"כלי נשק" כבר הביא למחלוקות קשות: המחריש התפרסם לראשונה ב-2005, כשצוות של ספינה שעל סיפונה היו 300 איש הצליח לגרום לפיראטים בים הסומאלי לסגת באמצעותו בלבד.

כשה-BBC דיווח על ההנסה הנועזת, התברר דבר מה נוסף: המתקן, שנמצא בשימוש כוחות בריטים ואמריקנים, מסוגל לגרום גם לנזק תמידי לשמיעתו של אדם - אפילו ממרחק גדול במיוחד.

לקראת האירועים המתוכננים על-ידי הפלשתנים לרגל הרכזת מדינה, קנה צה"ל מספר מכשירים שכאלו, והיום (ד') פוזרה ההפגנה הראשונה באמצעות ה'מחריש'.

האם בקרוב גם בשכונת מאה שערים? ימים יגידו.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}