כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

ההערכות מתחזקות: מניית אפל בדרכה להיכנס למדד דאו ג'ונס

המהלך צפוי בעקבות הפיכתה של אפל לחברה הגדולה בעולם • הבעיה - מחיר המניה גבוה פי 2.5 ממחיר המניה היקרה ביותר כיום בדאו ג'ונס

  • כ"ב אלול התשע"א
ההערכות מתחזקות: מניית אפל בדרכה להיכנס למדד דאו ג'ונס

ענקית הטכנולוגיה אפל עשויה להצטרף בקרוב למדד הדאו ג'ונס בבורסת וול סטריט, המורכב מהחברות הגדולות והיציבות בשוק האמריקאי. מניית אפל, שהפכה לפני כחודש לחברה הגדולה בעולם במונחי שווי שוק, נסחרת כיום במחיר שיא של 420 דולר למניה. ההערכות הן כי צירופה של אפל לדאו ג'ונס ייתן דחיפה משמעותית למדד המדשדש.

הדיבורים על צירופה של אפל לדאו ג'ונס אינם חדשים, אך נסיקתה של המניה לשיאים חדשים מחזקת את ההערכות לגבי המהלך, אשר נתפס טבעי בידי סוחרים רבים בוול סטריט.

"מדובר באחת החברות הגדולות בארה"ב, וזה נראה לי סביר שהיא תהיה בדאו", אמר פיליפ סילברמן, שותף בחברת ההשקעות הניו-יורקית קינגז-וויו. "המדד לא צריך לכלול רק חברות תעשייה, אלא לשקף את החברות הגדולות והמשפיעות בארה"ב. אפל היא החברה הטובה ביותר שקיימת היום".

"זה מהלך מצוין עבור בעלי המניות של אפל, והוא יתן דחיפה עצומה לדאו ג'ונס. אז בואו נעשה את זה", אמר טוד שונברגר, מנהל השקעות בחברת לנד-קולט. "אפל היתה צריכה להיות חלק מהדאו כבר לפני שנים".

באופן אירוני, הבעיה היחידה עם צירופה של אפל לדאו ג'ונס הוא מחיר המניה האסטרונומי שלה, שיכביד על המדד. אם תצורף, מחיר המניה של חברת הענק יהיה גבוה פי 2.5 מהמניה היקרה ביותר כיום בדאו - מניית יבמ שמחירה 176 דולר. יחד עם זאת, פיצול מניית אפל ביחס של 1 ל-3 עשוי לפתור את הבעיה. במקרה כזה, מחיר מניית אפל יעמוד על 140 דולר למנייה, נמוך משל יבמ.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}