כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

מנהל מקרקעי ישראל: בנצי ליברמן היו"ר חדש

ברוך-צבי (בנצי) ליברמן, לשעבר יו"ר מועצת יהודה ושומרון, מונה לתפקיד • האתגר הגדול ביותר עימו יתמודד: ביצוע הרפורמה ברשות מקרקעי ישראל והפיכתה לגוף חדש

ראיין והמליץ. אטיאס
ראיין והמליץ. אטיאס

מינוי חדש במנהל רשות מקרקעי ישראל יוצא לדרך. לאחר מספר שבועות בהם אוייש התפקיד בידי מ"מ, עם עזיבתו של היו"ר הקודם ירון ביבי, מונה השבוע ברוך-צבי (בנצי) ליברמן לתפקיד.

על מינויו של ליברמן חתמו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר האוצר יובל שטייניץ ושר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס.

ליברמן, בן ה-52, נשוי ואב ל 6 ילדים, למד משפטים בפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר-אילן והוסמך כעורך דין. בעברו כיהן כיו"ר מועצת יהודה ושומרון, כראש המועצה האזורית שומרון, וכמנכ"ל מנהלת תנופה שעסקה במתן פתרונות דיור למפוני גוש קטיף.

בסוף חודש יולי הוקמה וועדה שתמליץ על מועמדים לתפקיד מנהל רשות מקרקעי ישראל. בראש הוועדה עמד מנכ"ל משרד ראש הממשלה – אייל גבאי, הממונה על התקציבים במשרד האוצר – אודי ניסן, ומנכ"ל משרד הבינוי והשיכון – מרדכי מרדכי.

סך הכול ניגשו לתפקיד כ-18 מועמדים ו-8 מהם הגיעו לשלב הריאיון בוועדה. לאחר שלב הראיונות המליצה הוועדה על שני מועמדים סופיים - עזרי לוי ובנצי ליברמן.

שר הבינוי והשיכון ערך ראיונות עם שני המועמדים ובחן את מידת התאמתם לאתגרים החשובים העומדים בסדר היום של רשות מקרקעי ישראל, והחליט להמליץ על מינויו של בנצי ליברמן.

האתגר הגדול ביותר הניצב כיום בפני ליברמן הוא ביצוע הרפורמה ברשות מקרקעי ישראל והפיכתה לגוף חדש שיביא לצמצום הביורוקרטיה העומדת בפני האזרחים המבקשים לקבל שירותים ממנו. להתאים את מבנה הרשות לשינויים הנדרשים ולייעל את הטיפול במהירות התגובה מול האזרחים.

אתגרים נוספים הניצבים בפני ליברמן הם המשך יישום המדיניות שמוביל יו"ר מועצת מקרקעי ישראל השר אריאל אטיאס להגדלת היצע הדירות בישראל, הרחבת שיווקי קרקעות המדינה באזורי הביקוש ובפריפריה, ויישום החלטות המועצה בעניין דיור בר השגה ודיור להשכרה.

שר הבינוי והשיכון, המהווה בפועל גם יו"ר מועצת מקרקעי ישראל, אריאל אטיאס, ברך על מינויו של ליברמן ומציין כי כניסתו לתפקיד מביאה רוח חדשה של עשייה לרשות. "אני מאמין כי הניסיון שמביא עמו ליברמן לרשות מקרקעי ישראל, יתרום לעמידה באתגרים הרבים המונחים לפתחנו ובעיקר – הפיכת המנהל לרשות ביצועית, מקצועית ויעילה, והמשך המדיניות להגדלת היצע הקרקעות כפי שעשינו בשנתיים האחרונות ובאו לידי ביטוי בגידול של 50% בהתחלות הבניה ולשיא של עשור בבניה פעילה. מדיניות זו תימשך ביתר שאת, ובכוחות משותפים אני מאמין כי נוביל למציאות חדשה בתחום המגורים לזוגות צעירים ולהיענות לקריאה המוצדקת של הציבור הישראלי לפתרונות בתחום הדיור".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}