כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

ספר חדש על אובמה מחולל סערה בבית הלבן

בין הגילויים שחושף חתן פרס פוליצר רון ססקינד - אי ציות להוראות של הנשיא ויחס עוין לנשים בבית הלבן

  • כ"ב אלול התשע"א
הנשיא ברק אובמה
הנשיא ברק אובמה

ספר חדש העוסק בנשיא ארה"ב ברק אובמה ובתפקוד הצוות הכלכלי שלו גורם לדאגה רבה בבית הלבן. הספר " Confidence Men", מאת חתן פרס פוליצר רון ססקינד, חושף סגל לא מאורגן ולעיתים אף מרדני תחת הנשיא, אשר מתואר כחסר ניסיון וכמי שמתקשה לשלוט בעובדיו.

"מדיניות הפנים של הממשל הפכה במהרה למעין דיון חברתי שנוהל בידי לארי סאמרס, ראש הצוות הכלכלי של אובמה", כותב ססקינד. "אובמה היה משקיף מהצד בשעה שחברי הצוות היו מנהלים דיונים, בתקווה שתצא מהם איזושהי מדיניות".

ססקינד נהנה מגישה יוצאת דופן לבית הלבן, שכללה גם ראיון אישי עם הנשיא בפברואר, בו ניסה אובמה להסביר מדוע הוא נגרר לדיונים על קביעת מדיניות: "אני חושב שגם אני וגם הילרי סובלים מעיסוק יתר בפרטים הקטנים של גיבוש מדיניות, ואיפשהו זה גורם לך לאבד את המיקוד בחשיבות של העברת המסר", אמר לססקינד.

אחד מהגילויים המדהימים ביותר שהודלפו מספר ימים לפני צאת הספר הוא סירובו של שר האוצר טימותי גייתנר להנחייתו של אובמה לפרק את בנק סיטיגרופ, בעקבות המשבר הפיננסי. גייתנר הכחיש את הפרסום, ואמר כי "לספר אין כל אחיזה במציאות".

התבטאות מביכה נוספת מגיעה מכיוונה של ראש מערך התקשורת בבית הלבן אניטה דאן, שסיפרה לססקינד כי "לולא הנשיא, הבית הלבן היה עומד לתביעה כמקום עבודה עוין לנשים, עם כל הפרות החוק הקשורות בכך".

הבית הלבן נקט בפעולות אגרסיביות כדי לערער את אמיתות הספר, בין השאר באמצעות הפניה לשגיאות עובדתיות ושגיאות איות המופיעים בו. ססקינד, למשל, שגה כאשר כתב כי גייתנר כיהן כיו"ר של הבנק הפדרלי של ניו-יורק, כשלמעשה הגדרת תפקידו היתה נשיא הבנק.

דובר הבית הלבן ג'יי קרניי אף האשים את ססקינד בהעתקת פיסקה מויקיפדיה – טענה חריפה ביותר כאשר היא מופנית אל עיתונאי וסופר שזכה בפרס פוליצר.

ססקינד הדף את ההאשמות בראיון טלוויזיוני, ואמר כי "לא ניתן למצוא ולו סדק אחד באמינות הספר".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}