כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

האם פולארד ניסה לרגל עבור מדינות נוספות?

לאחר שנדחה, החל לרגל עבור ישראל • סוכנת ה-FBI: "הוא לא פעל בשביל הכסף" • ישראל גייסה תמיכה בשחרורו מבכירים בארה"ב הטוענים: "הוא רצה למנוע שואה נוספת"

מרגל סדרתי?. פולארד
מרגל סדרתי?. פולארד

המרגל הישראלי ג'ונתן פולארד העביר מידע מסווג לאוסטרליה ודרום אפריקה - עוד לפני שריגל עבור ישראל. כך חושף אתר החדשות האמריקני "ניוזמקס".

לידיה ג'צורק, סוכנת האף.בי.איי שהיתה אחראית על חקירת פולארד, סיפרה ל"ניוזמקס" כי לאחר מעצרו ב-1985 הוא הודה בפניה בבית המשפט כי ניסה לרגל עבור מדינה ידידותית אחרת לפני שפנה לישראל.

"הוא לא עשה את זה בשביל הכסף", הדגישה.

הפרקליט ג'ון מרטין אמר כי המדינה המדוברת היא אוסטרליה, אליה העביר פולארד מידע חסוי במטרה שיגייסו אותו כמרגל. רק בהמשך, לאחר שנדחה על-ידי אוסטרליה, החל לרגל עבור ישראל.

בנוסף, סיפרו הסוכנת והפרקליט, כי פולארד הודה באחת מחקירותיו שהעביר מסמכים לדרום אפריקה בשנת 1980כי

ב'ישראל היום' מדווח, כי ישראל הצליחה לגייס באחרונה את תמיכתם של מספר גורמים אמריקנים ובהם שר החוץ לשעבר ג'ורג' שולץ התומך בשחרורו של פולארד בשל העובדה שהעביר מידע מתוך רצון למנוע שואה נוספת.

בועד למען פולארד לא מתרגשים מהדברים ואומרים כי מדובר בהשמצות ממוחזרות שכבר הוכחו פעם אחר פעם כחסרות שחר. "בכל פעם שגובר הסיכוי לשחרור יהונתן אותם גורמים מנסים לזרות חול בעיניים ולהשמיץ. הפעם הנסיונות הללו כבר הפכו לפתאטיים לחלוטין לאחר שראש סי.אי.אי לשעבר ועשרות בכירי ממשל בטחון ומשפט שמכירים את כל החומר החסוי בפרשה כבר קוראים לשחרורו של יהונתן וקובעים כי המשך המאסר מנוגד לצדק ולזכויות האדם. אחרי 26 שנה ברור לכולם שהעוול הזה חייב להפסק, היכולת לעשות זאת נמצאת בידיו של הנשיא אובמה ואנו מקווים שהוא יחליט לממש אותה ולשחרר את יהונתן לפני שיהיה מאוחר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}