כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

בראש השנה הזה - שותים פחות אלכהול

נתוני חטיבת המשקאות של איגוד המסחר מגלים כי השנה ישתו הישראלים פחות אלכוהול בימי החגים • הסיבה: המס הגבוה והמצב הכלכלי במשק • כל הנתונים

בקבוק וודקה. צילום אילוסטרציה
בקבוק וודקה. צילום אילוסטרציה

מבדיקת חטיבת משקאות משכרים באיגוד לשכות המסחר עולה כי בתקופה שלקראת ראש השנה (כחודש טרום החג) נמכרות כמויות יין ומשקאות חריפים הגדולות פי 3 מהממוצע החודשי השנתי.

השנה עומד הממוצע החודשי על 100 מיליון שקל והפדיון בתקופת תשרי השנה הוא כ-320 מיליון שקל, פדיון הנמוך ב-7% מהתקופה המקבילה אשתקד.

לדברי דובי פיינטוך, יו"ר חטיבת משקאות משכרים באיגוד לשכות המסחר ומנכ"ל חברת י.ד. עסקים, "השוני בין שנה זו לקודמתה הינו ירידה ממוצעת של כ-10% במכירות של הן משקאות חריפים מכל הסוגים והן של יינות. לעומת זאת, ישנה עליה מרשימה במכירת יינות מתוצרת ישראל, עקב מבצעים אגרסיביים של היצרנים המקומיים ברשתות השיווק השונות".

לדבריו ראש השנה חל השנה בסוף חודש ספטמבר ולכן מזג האוויר הקייצי מהווה סיבה לעלייה בביקוש ליינות לבנים מסוגים שונים, כשהעלייה המרשימה ביותר היא לזן שרדונה.

"מגמת הירידה במכירות משקפת את המצב הכלכלי במשק, ומאשרת שהצריכה נמצאת בבלימה קלה", סיכם פיינטוך.

לדברי דן ליאור, חבר בחטיבת המשקאות האלכוהוליים באיגוד לשכות המסחר ומנכ"ל החברה הסקוטית, "הירידה של כ-7% שחלה במכירות משקאות חריפים של היא תוצאה של המיסוי הכבד שנכנס לתוקף במרץ 2010, ואשר העלה את מחירי המשקאות החריפים ב-20%-30%".

מבחינת מכירות סוגי האלכוהול לקראת החג, להערכתו כ-50% יקנו יין אדום, כ-30% ייקנו יין לבן, כ-15% משקה חריף או ליקר, וכ-5% יפנקו את עצמם בקניית מוצר לא שגרתי, כמו קוניאק יוקרתי או וודקה מיוחדת, כאשר הלהיטים הצפויים לראש השנה הינם: רוזה ויינות קינוח וכן יינות מיובאים מכל רחבי העולם.

"מבחינת גודל ההוצאה בהשוואה לממוצע השנתי העומד על 30 שקל, מחירי הרכישות לחג נעים בין 40-50 שקל לבקבוק יין. בתקופת החג, צרכנים רבים נוהגים לשלם לפחות 80 שקל ומעלה לאריזת שי שמכילה 2 בקבוקים", ציין ליאור.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}