כך תישמרו מפני הרכבת הקלה
הרכבת הקלה מביאה לירושלים טכנולוגיה מתקדמת ידידותית לסביבה, אפשרות הנעה של כ-500 נוסעים בנסיעה אחת, אבל גם סכנות רבות • חשוב מאוד: לפעול על פי כללי הבטיחות להולכי רגל בסביבת הרכבת הקלה
- כתבה אינפורמטיבית
- כ"ז אלול התשע"א
הרכבת הקלה בירושלים היא חלק מהמערך של תוכנית אב לתחבורה בירושלים הכולל את כל מערך הסעת ההמונים בעיר. הרכבת רבת קיבולת המאפשרת הנעה של כ- 500 נוסעים בנסיעה אחת, מושתתת על טכנולוגיה מתקדמת, מופעלת באמצעות חשמל, וככזו היא שקטה יותר מכלי תחבורה אחרים, ומזהמת פחות את הסביבה.
הרכבת הקלה היא כלי תחבורתי חדש בישראל, והפעלתו מחייבת התייחסות מיוחדת לסיכונים אפשריים בנוגע לבטיחות בדרכים, שאינם מוכרים בישראל בכלל, ובירושלים בפרט. על פי מחקרים שנעשו בעולם, תאונות בסביבת הרכבת הקלה מתרחשות בעיקר עקב חציית רצועת הרכבת על ידי כלי רכב והולכי רגל.כללי בטיחות להולכי רגל בסביבת הרכבת הקלה
1. מסתכלים לצדדים לפני שחוצים פסים! הרכבת הקלה שקטה ולכן לא מייד שומעים אותה מתקרבת. דווקא בשל כך חשוב להסתכל היטב לצדדים ולוודא שהרכבת לא מתקרבת. רק אם הנתיבים פנויים, וברמזור יש אור ירוק – חוצים!
2. חוצים פסים רק במעבר חצייה! כל מעברי החצייה בצמתים שבהם הרכבת עוברת הינם מרומזרים. חשוב לזכור – מרחק העצירה של הרכבת הקלה ארוך. חציית המסילה שלא במעבר חצייה – מסוכנת מאוד ולכן חוצים פסים רק במעבר חצייה ורק באור ירוק.
3. לא הולכים על הפסים ולא מפתיעים את נהג הרכבת! בשום מקרה לא הולכים על הפסים, גם אם נדמה שאין רכבת בסביבה. הרכבת נוסעת בשקט. מרחק העצירה שלה ארוך. אל תפתיעו אותה על הפסים.
4. על המסילות לא משחקים! פסי הרכבת הם נתיב הנסיעה של הרכבת. לא משחקים על המסילות או בצמוד להן.
5. במדרחוב יפו – רואים רכבת – לא חוצים! מרחק העצירה של הרכבת ארוך יותר משל כלי רכב אחרים. משקלה של הרכבת כ- 90 טון ועוצמת פגיעתה קשה. לכן- אם רואים רכבת מתקרבת – לא חוצים!
6. במדרחוב יפו הולכים מעבר לגבול רצועת הרכבת! הליכה במדרחוב יפו מחייבת ערנות מיוחדת: לא הולכים על הפסים אלא רק מעבר לקו הבטיחות; לא חוצים באלכסון; לפני חצייה מסתכלים היטב לצדדים, ואם רואים רכבת – לא חוצים.
7. לא רצים לרכבת! בדרך לתחנת הרכבת מקפידים לשמור על כללי הבטיחות. חוצים במעבר חצייה ובאור ירוק, לא חוצים גדרות ולא הולכים על הפסים. ברציף תחנת הרכבת – לא חוצים את הקו הלבן ולא עוברים מצד לצד אלא במעברי החצייה. לרשותכם רכבות בתדירות גבוהה, הפרש הזמנים בין רכבת לרכבת הוא דקות בודדות, ולכן – לא רצים לרכבת!
8. לא רוכבים על אופניים על הפסים! פסי הרכבת מיועדים לרכבת בלבד. רכיבה על אופניים על פסי הרכבת אסורה בהחלט, והיא מסוכנת מאוד לרוכבים, ומסוכנת לרכבת ולנוסעים בה. משתמשים באופנים? זכרו, חוצים פסי רכבת עם אופניים בהליכה בלבד.
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות