כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

לאחר 5 שנות חקירה: לחיאני יועמד לדין

פרשיית 'בית וגן' שעסקה בשחיתות בעיריית בת-ים מגיעה לישורת האחרונה: המשטרה ממליצה להגיש כתב אישום כנגד ראש העיר - שלמה לחיאני • התיק נגד שופט העליון - יסגר

ראש עיריית ביתר, שלמה לחיאני. צילום: פלאש 90
ראש עיריית ביתר, שלמה לחיאני. צילום: פלאש 90

ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית - להב 433, הסתיימה החקירה בפרשת "בית וגן", אשר עסקה בחשדות לביצוע עבירות פליליות על ידי גורמים שונים בעיריית בת ים, ובכללם מר שלמה לחיאני, אשר משמש כראש העיר החל משנת 2003.

בתום החקירה, נמצאה תשתית ראייתית מספקת כנגד ראש העיר בת ים בעבירות של קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים על ידי עובד ציבור, עבירות לפי חוק איסור הלבנת הון ועבירות נוספות. כמו כן, סבור צוות החקירה כי נמצאה תשתית ראייתית כנגד בעלי תפקידים נוספים בעירייה וכנגד גורמים פרטיים בעבירה של מתן שוחד. ראש אגף חקירות ומודיעין אימץ את המלצות היחידה בכל הנוגע לנושאים אלה.

החקירה החלה עוד בשנת 2007, כחקירה סמויה, ובמהלך שנת 2009 עברה לשלב הגלוי. מדובר בחקירה רחבת היקף אשר במסגרתה בוצעו פעולות חקירה רבות, ובכללן מעצרים, חיפושים, תפיסת מסמכים וגביית עדויות ממאות מעורבים. החקירה לוותה מראשיתה על ידי ראש יחידת להב – 433, וראש האגף לחקירות ולמודיעין ניצב יואב סגלוביץ'.

לחקירה היו שותפים מלבד המשטרה, גופים נוספים ובראשם רשות המיסים והיא לוותה על ידי פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) והמחלקה לאכיפת דיני מקרקעין בפרקליטות המדינה. במהלך חקירת התיק בוצעו מעצרים על ידי המשטרה, ובכלל זה מעצרו של ראש העיר, מר שלמה לחיאני. מהלך המעצר צולם ופורסם על ידי כלי התקשורת. עוד בסמוך לאותו פרסום, הביעה המשטרה בפורומים שונים את צערה על אירוע זה אשר היתה בו פגיעה לא מידתית בפרטיותו של ראש העיר, ואשר היה מנוגד לתפיסת העולם ולהנחיות ראש אח"מ בנוגע לאופן הראוי בו יש לנהל חקירות בכלל, וחקירות כנגד אישי ציבור, בפרט.

כפי שפורסם בציבור, במסגרת החקירה, נבדק אף חשד כנגד כבוד השופט, ד"ר יורם דנציגר, שופט בבית המשפט העליון, והוא נחקר על ידי המשטרה באזהרה, באישור היועץ המשפטי לממשלה. החשד המרכזי שנבדק היה, כי השופט דנציגר, בעת ששימש כעו"ד פרטי טרם מינויו לשופט, נתן שירותים משפטיים לראש העיר בענייניו האישיים ללא תשלום, ובתמורה, דאג ראש העיר כי משרדו של עו"ד דנציגר יהיה זה שיטפל תמורת תשלום, בעניינים משפטיים שונים של עיריית בת ים. חשד נוסף נגע למצג שווא לכאורה שהוצג בפני בנק איגוד על ידי עו"ד דנציגר שטיפל בענייניו של מר לחיאני אל מול הבנק.

בכל הנוגע לפרשת בנק איגוד, סברה היחידה כי יש לסגור את התיק בעילה של חוסר אשמה. בכל הנוגע לפרשה שעסקה בייצוג עו"ד דנציגר את מר לחיאני ואת עיריית בת ים, סברה היחידה כי לא נמצאה תשתית ראייתית מספקת ולכן המליצה לסגור את התיק בעילה של חוסר ראיות. עם סיום החקירה, הועברו כלל החומרים שנאספו בחקירה ועמדת היחידה לראש אח"מ.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}