כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

ועדת הריכוזיות: "בעל הון לא יוכל להחזיק בנק ומפעל"

נתניהו קיבל מסקנות הביניים של 'ועדת הריכוזיות': המסקנות כוללות פיצול החברות השולטות במשק - תוך 4 שנים • הבטיח: "זו ההתחלה. נביא למהפכה אמיתית במשק לטובת הצרכן הנאנק תחת יוקר המחיה"

נתניהו, פישר ושטייניץ עם יו"ר הוועדה. צילום: לע"מ
נתניהו, פישר ושטייניץ עם יו"ר הוועדה. צילום: לע"מ

ועדת הריכוזיות הציגה היום (ב) את המלצות הביניים בנוגע להגברת התחרותיות במשק, המציעות דרכים להגבלת כוחם של בעלי ההון ופירמידות השליטה במשק.

עיקר ההמלצות של הוועדה נוגעות לפיצול החברות השולטות במשק, על ידי הגבלת נכסים ואיסור אחזקות ריאליות לצד אחזקות פיננסיות - תוך ארבע שנים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל את מסקנות הביניים של הוועדה, והודה למנכ"ל משרד האוצר חיים שני, העומד בראש הוועדה, למנכ"ל משרדו הפורש איל גבאי ולכל חברי הוועדה.

ראש הממשלה ציין כי "הוועדה עשתה עבודה יסודית ומקצועית בלימוד הנושא, ועוד יותר מכך במתן פתרונות אמיתיים. מסקנות הוועדה יביאו לשינויים מהותיים במשק הישראלי ולביטול המצב השורר בו מזה עשרות שנים של מעורבות ושליטה גדולה של קבוצות מעטות".

עוד אמר נתניהו: "צעדים אלו יחד עם צעדי הוועדה המיוחדת שמיניתי בראשות הפרופ' מנואל טרכטנברג, יביאו למהפכה אמיתית במשק הישראלי לטובת הצרכן הנאנק לא אחת תחת יוקר המחייה הלא הגיוני.

"הממשלה בראשותי שמה דגש על ביצוע רפורמות: שדרגנו את תנאי המורים בישראל, העלנו את שכרם של השוטרים, הגענו להסכם מהפכני עם הרופאים, הרחבנו את פעילות מכבי האש, ומעל הכל הבאנו לפריצה משמעותית בסדרי העדיפויות של הפריפריה. קרבנו את התושבים שם למרכז באמצעות השקעה חסרת תקדים בתשתיות".

ראש הממשלה הוסיף כי "הממשלה בראשותי מחויבת להמשיך ביישום הרפורמות הכלכליות לצד המהלכים הביטחוניים שנועדו להבטיח את רווחתם ושלומם של אזרחי ישראל".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}