כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

בזכות רבנו: העליון שחרר את הברסלב'ר פושט הרגל

פושט רגל שהצטרף בשנים האחרונות לקהילת ברסלב בהוד-השרון, ביקש 'לשחרר' את צו עיכוב היציאה בכדי לנסוע לציון באומן במימון חבריו • הנס התרחש - ובית המשפט אישר

חסיד ברסלב באומן. תמונת אילוסטרציה
חסיד ברסלב באומן. תמונת אילוסטרציה

בית המשפט העליון קבע כי חייב הנתון בהליכי פשיטת רגל, יוכל לנסוע לאומן בראש השנה ולפקוד את ציונו של רבי נחמן מברסלב, אם עלות נסיעתו תמומן מתרומות של חבריו.

השופטת אסתר חיות קבעה כי היא מבטלת את צו עיכוב היציאה מהארץ שהוציא בית המשפט המחוזי במסגרת הליכי פשיטת רגל.

'גלובס' מדווח כי לפני כחודשיים פנה גיא אבידן לבית המשפט המחוזי, בבקשה לבטל למשך כ-10 ימים את הצו, כדי לאפשר לו להשתטח על קברו של הרבי נחמן. לדבריו, מאז נקלע להליכי פשיטת רגל חזר בתשובה והצטרף לקהילת חסידי ברסלב בהוד השרון, וכי בני קהילתו מוכנים לממן את הוצאות טיסתו ושהייתו באומן באמצעות תרומות.

השופט שאול מנהיים דחה את בקשתו, בנימוק כי לא מדובר בנסיעה חיונית לחו"ל: "חסידות ברסלב התקיימה דורות רבים שבמהלכם לא התאפשר לחסידיה להגיע לאוקראינה ולא שמעתי שנפגעה אמונתם בשל כך", כתב השופט.

אבידן עומד בכל חובותיו במסגרת הליכי פשיטת רגל, משלם בקביעות ומגיש דו"חות לפי צו כינוס הנכסים. ואולם כונס הנכסים הרשמי עמד בהתנגדותו לבקשת החייב לאפשר לו לנסוע, ואמר כי "עוד נכונו לחייב ימים טובים אחרים בהם יוכל לצאת כרצונו ולבקר בקברו של רבי נחמן מברסלב".

השופטת אסתר חיות החליטה לבטל את ההחלטה, ולאפשר לחייב לנסוע בראש השנה. לדבריה, התברר שקביעת המחוזי ולפיה החייב אינו עומד בחובותיו יסודה בטעות. בנוסף, חברי קהילתו הם אלה שיישאו בהוצאות הנסיעה, ואבידן עצמו התחייב להמציא בטוחות נוספות שיבטיחו את חזרתו, ולכן יש מקום לאפשר לו לנסוע.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}