כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

לבני קוראת לנתניהו: "נצל את האו"ם למו"מ"

יו"ר הקואליציה קוראת לחזור לשולחן המשא ומתן • "הטיפשות הדיפלומטית שמאפיינת את הממשלה הזו גורמת לה לשים את ארה"ב בפינה. רק מו"מ יביא פיתרון אמיתי"

מדברת בגלל הסקרים. לבני בקלפי. צילום ארכיון
מדברת בגלל הסקרים. לבני בקלפי. צילום ארכיון

הבוקר (ב) נערך דיון פגרה מיוחד באישור יו"ר הכנסת ראובן ריבלין, לבקשת מפלגת 'קדימה'.

את הדיון פתחה יו"ר האופוזיציה, ח"כ ציפי לבני, שלא חדלה 'לעקוץ' את רה"מ נתניהו.

בפתח דבריה, אמרה: "אלה ימים של חשבון נפש לכל יהודי. בימים הקרובים ממשלת ישראל תצטרך לקבל החלטות דרמטיות. בלי חשבון נפש ביחס לעבר לא יתקבלו ההחלטות הנכונות ביחס לעתידה של מדינת ישראל. אני בעיקר לא רוצה היום לנגח על העבר, ויש על מה, אלא לדבר על העתיד. להסתכל על העבר, אבל במונחים של חשבון נפש ולא מתקפה.

"נתניהו חושב שהכל בסדר. העולם איתנו, ארה"ב איתנו, אירופה איתנו. מה בעצם רע. אבל שאני שומעת את הטקסטים האלה, אני שואלת האם הוא חיי בראליטי כזה שהדי המציאות לא מגיעים אל תוך החדר.

"האמת היא, שהעולם נגדנו. ארדואן הוא איסלאמיסט שהחליט למצב את עצמו כמנהיג העולם האיסלאמי, במצרים יש מהפכה, אנחנו לא יודעים את סופה. אבו-מאזן במילא חבר לחמאס וכך או כך הוא לא רוצה תהליך, והוא החליט ללכת לאו"ם, ושם יש רוב אוטומטי נגד ישראל.

"הטיפשות הדיפלומטית שמאפיינת את הממשלה הזו גורמת לה לשים את ארה"ב בפינה. ארה"ב דואגת לכך שהיא לא תהיה מבודדת, אבל איך אנחנו עוזרים לעצמנו? צריך עכשיו ליזום את התהליך המדיני".

לבני קראה לנתניהו: "עוד לא מאוחר מדי לעצור את התליך באו"ם. תקבל החלטה שתימנע את זה, תתרומם מעל הקואליציה.

"בעוד כל העולם כולו מנסה למנוע את התהליך הרע הזה לישראל באו"ם, צריך ליזום עכשיו תהליך שיאפשר חזרה לחדר המו"מ, שראש הממשלה כאשר נבחר ניסה למנוע. וזה אפשרי לא רק לניצול טקטי של הזדמנות או הזדמנות צילום, אלא מתוך כוונה לסיים הסכסוך זה אפשרי.

"כאשר זה יקרה, העולם יעצור מלכת. כשהפלסטינים יאמינו שיש גם בצד שלנו נכונות לסיים את הסכסוך הם יכנסו לחדר. התהליך הזה ייחדש את מחנה הפרגמטים באזור שהיינו שותפים לו. ארדואן, ומצרים וירדן יצרכו להחליט אם הם בצד התהליך. והם יחליטו שכן.

"וגם תחזור התקווה שאפשר לסיים את הסכסוך. שתי מדינות לשני עמים זו הדרך היחידה לשמור על ישראל מדינת הלאום היהודי ומדינה דמוקרטית".

לדברי לבני, "אין פגישה עם ראש הממשלה בה אני לא מבקשת ממנו לעשות זאת. אין נאום שאני לא אומרת לו להתרומם מעל הקואליציה הרעה הזו.

"אני מתפללת ומייחלת שראשי מדינת ישראל, אלה שיושבים היום בממשלה, יבינו מה נכון לעשות".

בין המשיבים לה היה יו"ר הקואליציה, זאב אלקין, שאמר כי "לבני מנסה להתחפש לאדלר או לארד לאור תוצאות הסקרים ומציעה שנהפוך לפרטנר אבל לא מסבירה פרטנר למה. למכירת חיסול של המדינה? גבולות 67 וחלוקת ירושלים?

"אז, באמת, אולי הפלסטינים יחזרו בשמחה למו"מ. בחזון התקווה של לבני, פרץ וחלוץ, מדינת ישראל כבר הייתה, ונראה לי שהספיק למדינה כשלון אחד", דברי אלקין.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}