כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

שנה אחרי: כתב אישום כנגד הרשלנים • האב: "שמעתי על זה ב'כולל'"

יונתן סיטבון ז"ל בן השנתיים נהרג מדלת פלדלת שהונחה ברשלנות • האב, אברך שעלה מצרפת, אמר במפגש סוחט-דמעות עם שכניו: "לא רוצה שתשבו בכלא. הכל משמיים" • לאחר הגשת כתב האישום, אומר האב ל'בחדרי חרדים': "לא יודע מה המשמעות של זה. זה מחזיר אותי אחורה"

המפגש המטלטל. צילומסך: ערוץ 2
המפגש המטלטל. צילומסך: ערוץ 2

לבית משפט השלום בירושלים הוגש היום (א') כתב אישום נגד גבריאל וקלרה לוי, תושבי שכונת קרית יובל בגין גרימת מוות ברשלנות.

המקרה הטראגי ארע לפני כשנה: דלת הכניסה לדירתם שהונחה ברשלנות בפתח הבניין נפלה על יונתן דניאל סיטבון ז"ל שאמור היה לחגוג יום הולדת שנתיים, חמישה ימים אחרי האירוע.

לפי כתב האישום - שהוגש על ידי עו"ד עירית אבולעפיה מפרקליטות מחוז ירושלים - באוגוסט אשתקד החליפו שני הנאשמים את דלת הכניסה לביתם, והניחו את הדלת הישנה במבואת הבניין.

יונתן סיטבון ז"ל שהתגורר בבנין נפצע אנושות, לאחר שדלת פלדה שמשקלה 60 ק"ג, נפלה עליו ומחצה אותו למוות. אמו יצאה עימו מהדירה לטיול, ובעת שהכינה את עגלת התינוק בחדר המדרגות, נגע הפעוט בדלת פלדה שהייתה מונחת בחוץ וזאת נפלה עליו. ניסיונות ההחייאה לא צלחו והוא נפטר כעבור זמן קצר בבית החולים ונטמן בהר המנוחות.

אביו של יונתן ז"ל, אברך כולל, עלה מצרפת ועבר להתגורר בישראל לאחר שהתחתן.

ימים לאחר הטרגדיה, נערך מפגש טעון וסוחט דמעות בין הוריו לבין השכנים שהותירו את הדלת הקטלנית בפתח. "אנחנו לא רוצים שתשבו בכלא", הדגיש האב דוד סיטבון, "הקב"ה רצה לקחת לנו את הילד בגיל שנתיים כיוון שהוא סיים את התיקון שלו".

היום (א'), שעה קלה לאחר החלטת הפרקליטות להגיש כתב אישום אמר האב ל'בחדרי חרדים': "אני לא ידעתי מהעניין הזה, רק כעת הודיעו לי על כך ואני לא מבין את המשמעות של ההליך. חבר הודיע לי את זה באמצע סדר הלימוד בכולל וזה מחזיר אותי אחורה אל המקרה".

• עברה שנה, איך אתם מתמודדים עם האובדן?

"אין ספק שזה קשה אבל אנחנו חיים, מנסים להמשיך הלאה".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}