כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

אפל תעביר את ייצור מעבדי האייפון מסמסונג ל-TSMC

הסכסוך בין אפל לסמסונג על הפרת פטנטים האחת של השנייה בסמארטפונים והטאבלטים שלהן עולה שלב • מקורות בטאיוואן טוענים: אפל העבירה את ייצור מעבדי מכשיריה הבאים לחברה מקומית

  • י"ט אלול התשע"א
שיתוף הפעולה האחרון של אפל וסמסונג? מעבד ה-A5 צלם: בלומברג
שיתוף הפעולה האחרון של אפל וסמסונג? מעבד ה-A5 צלם: בלומברג

מאז השקת מכשיר ה-Galaxy S של סמסונג לפני מעט יותר משנה, נראה כי חתול שחור עבר בינה לבין אפל. החברה הקוריאנית, שייצרה חלקים ניכרים מהאייפון כגון המעבד, הזיכרון ושבבים נוספים, הולכת ומאבדת את הסכמיה עם יצרנית האייפון בתוך סערת התביעות הבינלאומית ביניהן. מזה חודשים ששמועות עקשניות טוענות כי אפל מחפשת יצרנית חדשה למעבד הסלולרי שלה, ועתה נראה כי מצאה את מבוקשה.

אתר DigiTimes מדווח כי מעבדי האייפון והאייפד הבאים ייוצרו על ידי "החברה הטאיוואנית לייצור מוליכים-למחצה", או בקיצור TSMC. המעבדים, הידועים כרגע כ-A6 ו-A7, יורכבו על פסי ייצור בטכנולוגיות 28 ו-20 ננומטר, כאשר החברה הטאיוואנית תהיה היצרנית הראשית, ואת פערי הביקוש תשלמנה SPIL הטאיוואנית ו-Amkor האמריקנית.

כיום מייצרת סמסונג חלק נכבד מרכיבי ה-iPad 2 וה-iPhone 4, הכוללים בין היתר את מעבד ה-A5 ורכיבי הזיכרון. אנליסטים העריכו כבר תקופה ארוכה כי TSMC נבחנת ע"י אפל כמחליפה לסמסונג בייצור המעבדים, אך ראשית היה עליה להוכיח כי תעמוד בקצב הייצור הגבוה הנדרש ע"י האמריקנים. העברת ייצור רכיבי האייפון מסמסונג לא צפויה לפגוע ממשית ביצרנית האלקטרוניקה הגדולה בעולם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}