כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

רשת אופטיקנה מציגה: עבודה בעיניים

רשת אופטיקנה הציעה מבצע מפתה במיוחד: משקפיים ב-200 ש"ח • העוקץ: מדובר במסגרת בלבד ולדגמים מעטים • הרשות להגנת הצרכן אסרה על אופטיקנה להמשיך ולפרסם את המבצע

רשת אופטיקנה. צילום: יח"צ
רשת אופטיקנה. צילום: יח"צ

למשרדי הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן במשרד התמ"ת, הגיעו תלונות צרכנים שהלינו על פרסום של חברת אופטיקנה בע"מ, לפיו "אופטיקנה מציגה משקפיים ...לנהיגה, קריאה, ומחשב ב-199 שקל בלבד" אך כשביקשו בפועל לרכוש משקפיים נוכחו לגלות כי הפרסום מתייחס אך ורק למסגרת ולא למשקפיים בכללותם.

בעקבות התלונות, פתחה הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן בבדיקה בחנויות השונות של חברת אופטיקנה בע"מ. הבדיקה העלתה כי אכן הפרסום מתייחס למסגרות בלבד ולא למשקפים בכללותם וכן נמצא כי הוא מתייחס למספר מצומצם של מסגרות משקפיים המצוי במלאי החנויות ולא על כלל המסגרות המצויות במלאי.

לאור התלונות וממצאי הבדיקה, הורתה הממונה על הרשות עו"ד תמר פינקוס, לחברת אופטיקנה בע"מ להסיר מידית את הפרסומים המופעים בעיתונים או בכל מדיה אחרת, הכוללים פרסום מטעה על מכירת משקפיים במחיר מבצע כשפועל הפרסום מתייחס רק למסגרות. כן הורתה הממונה על הרשות, על פתיחת חקירה פלילית כנגד החברה. הממונה הודיעה לחברה כי פרסום מטעה זה הינו עבירה בניגוד לחוק הגנת הצרכן, תשמ"א-1981.

הממונה על הרשות, עו"ד תמר פינקוס, מבהירה כי פרסום המציג לצרכן מוצר שהינו מכלול ובפועל מדובר רק בחלק ממנו, הינו הטעיה של הציבור ופוגע ביכולתו של הצרכן לשקול את כדאיות הרכישה מבעוד מועד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}