כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

הטייקונים באים: סיטי תקים מרכז פיתוח בישראל

אחרי ברקליס גם תאגיד הבנקאות סיטי יפתח מרכז למחקר ופיתוח בישראל • המרכז צפוי להעסיק אלפי עובדים בתחומי ההיי-טק השונים ויזכה למימון נדיב מהמדינה

בנק סיטי.
בנק סיטי.

תאגיד הבנקאות הבינלאומי "סיטי" הודיע היום (א) על כוונתו להקים מרכז מחקר ופיתוח בישראל. הקבוצה בחנה אתרים שונים בעולם, ולבסוף הודיעה על כוונתה להקים מרכז מו"פ לחדשנות בישראל. המרכז צפוי להיפתח רשמית במהלך חודש דצמבר, אך כבר כעת פועלים לגייס עובדים חדשים מתחום ההיי-טק.

"סיטי" הינו התאגיד הבנקאות הבינלאומי השני שהודיע על כוונתו להקים מכרז מו"פ בישראל והוא משרת למעלה מ–200 מיליון לקוחות בכ-140 מדינות. בחודש מרס השנה הודיע "ברקליס קפיטל", על הקמת מרכז מו"פ בישראל לייצוא שירותים פיננסיים. הודעתן של החברות על הקמת מרכזיהן בישראל באה בעקבות פרסום התכנית הממשלתית לעידוד תעשיות עתירות הידע בישראל - "יתרון יחסי" שגיבשו והובילו משרד האוצר בראשות מנכ"ל המשרד, חיים שני ומשרד התמ"ת בראשות המנכ"ל, שרון קדמי והמדען הראשי אבי חסון. במסגרת התמריצים שמעניקה התכנית לעידוד הקמת מרכזי פיתוח פיננסיים, ועדת המחקר בראשות המדען הראשי אישרה לסיטי מענק של 93 מיליון שקל לתקופה של חמש שנים.

במסגרת התכנית, הפועלת בלשכת המדען הראשי במשרד התמ"ת, זו השנה השנייה לעידוד הקמתם של מרכזי מו"פ פיננסי בישראל על ידי תאגידי ענק פיננסים גלובליים, יינתנו תמריצים למרכזים שיתמקדו במחקר ופיתוח טכנולוגיה מתקדמת שתשרת ותקדם את התעשייה הפיננסית הגלובאלית. במשרדי האוצר והתמ"ת מצפים לכניסתם של עוד תאגידים בנקאיים דוגמת סיטי במטרה לפתח את ענף הפיננסים בישראל, תחום בעל פוטנציאל גבוה להגדלת התוצר וייצוא שירותים פיננסיים מישראל. תעשייה זו, המעסיקה מאות אלפי אנשי טכנולוגיה בכל העולם.

מנכ"ל משרד האוצר, חיים שני, אמר כי "החזון שהוביל אותנו לגבש את התכנית היה להפוך את ישראל למרכז הפיתוח והמחקר של התעשייה הפיננסית הגלובאלית. ישראל ידועה בעולם בשל היותה מרכז לחדשנות טכנולוגית. אני שמח לראות כי תכנית התמריצים אכן מניבה פירות ואנו פוסעים צעד נוסף לביסוס מעמדה של ישראל בעולם".

המדען הראשי, אבי חסון, ציין כי "מדובר בנדבך נוסף לפיתוח של ענף הפיננסים בישראל וחיזוק לפוטנציאל הגלום בהקמת מרכזי מחקר ופיתוח לתחום הפיננסיים בישראל. הצטרפותו של תאגיד ענק רב לאומי נוסף לפעילות מחקר ופיתוח בישראל, תתרום להשבחת ההון האנושי של העובדים הישראליים בתחום, תוסיף מקומות עבודה ותתרום לחיזוק ענף הפיננסים הישראלי כולו. הידע שיפותח יוביל לייעול וצמיחה של ענף זה, תוך הכנסה של שיטות עבודה וניתוח מתקדמות וכתוצאה מכך ירחיב את היקף ייצוא השירותים הפיננסים מישראל".

סמנכ"ל סיטי העולמית, דון קלאהן, אמר כי "לסיטי יש מרכזי פיתוח רבים בעולם אשר תומכים בעסקיהם הגלובאליים של הקבוצה והיא תוסיף את המרכז בישראל לפורטפוליו כמרכז חדשנות אסטרטגי המתמקד בפיתוח של מוצרים ואפליקציות מתקדמות לשוק ההון. אנו שמחים על ההזדמנות שניתנה לנו לייצר חדשנות עבור העסקים שלנו ועבור מדינת ישראל".

מנכ"ל סיטי ישראל, ראלף שעיה, אמר "אני שמח שההנהלה העולמית של סיטי הכירה בכישורם של הישראלים. המרכז ישים שוב את ישראל כחדשנית על המפה העולמית".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}