כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

התשובה לאנטישמיות: תרומה לקרן משפחת פוגל

סטודנט מ'ישיבה יוניברסיטי' הותקף על רקע אנטישמי • בעקבות שורה של צירופי מקרים, החליט כי גורלו קשור לגורל משפחת פוגל הי"ד - והבטיח לתרום את הפיצויים ליתומים

בני משפחת פוגל הי"ד. עיבוד: בחדרי חרדים
בני משפחת פוגל הי"ד. עיבוד: בחדרי חרדים

בחודש מרץ האחרון צוין 'שבוע האפרטהייד העולמי' באוניברסיטאות ברחבי העולם בהפגנות אנטישמיות ואלימות נגד ישראל.

חנן ריטבלט, סטודנט יהודי אמריקני בן 21 הלומד תואר בכימיה ב'ישיבה יוניברסיטי', שהה באותם ימים באוניברסיטת סנט אנדרוס שבסקוטלנד - ושני סטודנטים אנטישמיים פרצו בפראות לחדרו.

ריטבלט סיפר בראיון ל'מקור ראשון': "אחד הסטודנטים בשם פול דונאצ'י, צעק עליי ואמר בין השאר כי אני'יהודי מסריח', ו'שמדינת ישראל היא מדינה של טרוריסטים, ואם אתה תומך בהם, גם אתה טרוריסט'". הוא הוסיףף כי "ישראל היא מדינה נאצית, פשיסטית וטרוריסטית.

"כאשר הם סוף סוף יצאו מחדרי, מיהרתי להתקשר להוריי בארה"ב דרך ה'סקייפ' במחשב" אמר. אך כשפתח את המחשב, גילה ידיעה מחרידה: 5 בני משפחת פוגל מאיתמר נרצחו.

"הייתי בהלם", מספר ריטבלט בהתרגשות הניכרת בקולו. "אחרי שסטודנטים אלה התנכלו אליי רק בגלל שאני יהודי, הבנתי שיש קשר בין שני הסיפורים", אמר.

בדף הפייסבוק של דונאצ'י כתבו הסטודנטים האנטישמים ש"יש ציוני מסריח שגר בקומה שלו ושצריך להיפטר ממנו".

הסטודנט האנטישמי נזרק ממכללת סנטאנדרוז והועמד למשפט כאשר סטודנטים פרו פלסטיניים מפגינים מחוץ לאולם בית המשפט.

בימים האחרונים התקבלה הכרעת הדין במשפט של דונאצ'י. דונאצ'י הואשם בביצוע אלימות ובפשע גזעני ונגזרו עליו 150 שעות התנדבות בקהילה וקנס של מאות ליש"ט.

ריטבלט אמר ל'מקור ראשון':ה"משפחתי היגרה לארה"ב מברית המועצה, שם כל סממן יהודי או התבטאות קטנה יכלה לגרום למעצר. הסיבה שהתעקשתי להמשיך במשפט, למרות שלחצו עליי לבטל את התביעה, היא שאני כבר לאיהודי-רוסי, אני יהודי וציוני גאה".

כאשר קיבל בביתו בניו יורק את הפרטים על הכרעת הדין בבית המשפט בסקוטלנד, גילה ריטבלט כי באותה שעה שנשפט תוקפו, נשפט רוצח משפחת פוגל בבית המשפט בישראל. "אני מאמין שאין צירוף מקרים", אמר.

ריטבלט החליט שברגע שיקבל את סכום הכסף מתוקפו, הוא יעביר אותו ישירות לקרן של משפחת פוגל, לרווחת ילדי המשפחה שנותרו בחיים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}