בכל שנה נפגעים למעלה מ-150 בני אדם בתאונת שוליים
בין השנים 2003-2010 נפגעו 1255 בני אדם בתאונות שוליים, 56 איש מתוכם נהרגו. מנכ"ל אור ירוק: "שולי הכבישים הינם שטח אש. בכבישים רבים השוליים צרים, ונוסעי הרכב יורדים ישר לכביש ומסכנים את חייהם"
- אור ירוק
- י"ט אלול התשע"א
תאונה קטלנית בשולי כביש
בכל שנה נפגעים למעלה מ-150 בני אדם בתאונת שוליים. בין השנים 2003-2010 נפגעו 1255 בני אדם בתאונות שוליים, 56 איש מתוכם נהרגו, כך נמסר מעמותת "אור ירוק". בחודשים האחרונים אנו עדים למספר גדול של אנשים, שנפגעו כששהו בשולי הכביש. חי זיו ושני קריאף נהרגו בתאונת פגע וברח בשוליים- תאונה שזעזעה את המדינה. בכביש 4 סמוך לראשון לציון, נהרג נהג רכב בן 25 שנתקע במשאית שחנתה בשוליים. בכביש 7, נהרגו יצחק סימון ושלום גרוסמן כשרכבו בשולי הכביש על ידי נהג צעיר שנרדם על ההגה.
"בכבישים רבים בארץ השוליים צרים. כאשר רכב חונה בשוליים צרים ודלת הרכב נפתחת - נוסעי הרכב יורדים ישר לכביש ומסכנים את חייהם ", אומר שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת "אור ירוק". "שולי הכביש הינם שטח מסוכן ביותר- שטח אש", מוסיף אבואב, "זאת בשל הימצאותם לצידי כבישים מהירים- בהם עצמת הפגיעה קטלנית. כמו כן, בעת ראות לקויה (לילה, שדה ראיה לא שלם), נהגי הכביש אינם מבחינים ברכב החונה בשוליים, עיניהם של נהגי הכביש המהיר נמשכות לעיתים לשוליים ויחד איתם סוטה הרכב ובנוסף לכך שולי הכביש צרים. השוליים, בהגדרתם בחוק, הינם אזור לשימוש בשעת חירום בלבד".
במצבי חירום, בהם נדרשת עצירה בשולי הכביש יש לנקוט במספר צעדים על מנת למזער את הסכנה:
העצמת הנראות: לבישת אפוד זוהר, הצבת משולש אזהרה, הפעלת פנסי איתות, אפשר אפילו לפתוח את מכסה המנוע. התרחקות מהכביש המהיר/הסואן: יציאה מהמכונית רק מהדלת הימנית- לעולם לא מהדלת הפונה לכביש וכן, להוריד את הנוסעים ברכב ולהעבירם אל מעבר לגדר הבטיחות.
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות