כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

עוד שיא לב"ב: מספר השירותים הנמוך בעולם

השדולה לערכים יהודיים גילתה: בני-ברק מחזיקה במספר השירותים הציבוריים הנמוך בעולם • "צריך לבקש טובה מבעל מסעדה, והרבנים לא מסכימים שיכנסו לבתי כנסת"

עוד שיא לב"ב: מספר השירותים הנמוך בעולם

השדולה לערכים יהודיים גילתה, כי מספר בתי השימוש הציבוריים בבני ברק הוא הנמוך בעולם.

בעקבות כך החליטה השדולה לטפל בנושא ופנתה לרשויות, שם התברר כי הבעיה מוכרת, אך האחריות נמצאת בידי הרשות המקומית.

ברוב הערים, הרשות המקומית נוהגת לבנות בתי שימוש עבור הציבור. בחלק מהערים השימוש חינמי ובחלק אחר השימוש ניתן בעבור תשלום סמלי.

עופר כהן, מהשדולה לערכים יהודיים, סיפר ל'ידיעות רמת גן', כי מבדיקה שנערכה עולה כי בני ברק היא העיר עם הכי פחות שירותים ציבוריים בעולם, ביחס למספר התושבים. עוד הוא טוען, כי לאחרונה יותר ויותר תושבים מתלוננים על מחסור חמור במתקני השירותים.

"נכון להיום מי שנזקק לשירותים ברחוב צריך להסתובב עד שבעל החנות או מסעדה יעשה לו טובה וייתן לו ראשות להשתמש בשירותים". כהן מוסיף: "הרבנים ביקשו למנוע את האפשרות שאנשים ייכנסו במיוחד לשירותים של בתי כנסיות, מוסדות לימוד תורה וכדומה".

השדולה פנתה למספר משרדי ממשלה וגם לרשות המקומית שאחראית על הנושא. במקומות אלו הודו כי קיים מחסור כבד בבתי שימוש ציבוריים בעיר.

"אנו מסכימים שיש צורך בהגדלת פריסת השירותים הציבוריים והשמירה על ניקיונם, ואנו פועלים לכך בכל הפורמים שבהם אנו משתתפים", כתב המהנדס הראשי לבריאות הסביבה.

בעיריית בני-ברק אמרו: "העירייה מקימה מאז ומתמיד חדרי שירותים רק במבנים סגורים ולא בשטחים פתוחים וזאת מטעמי צניעות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}