כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

מהומות באומן: שישה נעצרו ושוחררו - אחד עצור

התיחות באומן לשיא • תגרה בין תושבים מקומיים לצעירים חסידי ברסלב • ששה מהחסידים נעצרו ושוחררו • נער שנכנס למדינה שלא כחוק - נשלח לכלא • סיקור וראיון

אומן. צילום: פיני גרשון
אומן. צילום: פיני גרשון

מהומות באומן: שישה צעירים יהודים, חסידי ברסלב, נעצרו היום (ה) על ידי משטרת אומן לאחר שתגרה פרצה במקום.

לאחר חקירה קצרה שוחררו כל הצעירים.

עוד בנושא
גם האנטישמים נערכים • הפגנה נגד יהודים באומן

הסיפור החל כאשר שני צעירים חסידי ברסלב שהתהלכו אתמול בשעת ערב, עם בקבוקי בירה ברחובה של עיר, נקלעו לתגרה עם תושבים מקומיים.

המקומיים הזעיקו את המשטרה והיא עצרה את השניים. צעירים שנחשדו גם הם בהשתתפות בתגרה נעצרו גם הם. לאחר חקירה שוחררו העצורים.

שמעון בוסקילה, מזכיר 'מרכז ברסלב העולמי' אומר ל'בחדרי חרדים': "זה היה מקרה מורכב, השוטרים איימו לקחת את הדרכונים של הבחורים ואף לגרש אותם מהמדינה, אבל ב"ה זה נגמר בטוב".

בוסקילה טוען כי המתיחות בעיר נגרמת מנוכחותם של צעירים המקדימים להגיע לאומן כדי למצוא דירות או מקומות ללון בהם במחירים זולים. הללו לעיתים נקלעים לחיכוכים עם התושבים.

לדברי בוסקילה, התקשורת אחראית להסתה נגד היהודים: "המקומיים מתלוננים בתקשורת שיהודים מתפרעים והמשטרה לא עושה דבר נגדם. העיתונאים עושים מזה עניין גדול. ולכן על המשטרה להוכיח פעילות".

לדבריו היחסים עם המשטרה המקומית טובים: "הם דרשו מאיתנו לעשות סדר ולמנוע את החיכוכים בין יהודים למקומיים. המשטרה אמרה לנו: "או שאנחנו נעשה סדר או שאתם תעשו סדר".

לסיום הוא אומר: "המצב הוא לא כל כך חמור כפי שמתארים אותו בתקשורת בארץ, אין סכנה להגיע לכאן בראש השנה, בסך הכל הרחוב כאן רגוע והאווירה חיובית".

נער אחר נעצר לאחר שהתברר שנכנס למדינה שלא כחוק. הנער כבר גורש בעבר מהמדינה ונאסרה עליו הכניסה, עתה הוא נשפט ונשלח לעשרה ימים בכלא.

עסקני ברסלב, שכרו למענו צוות של שלושה עורכי דין מקומיים, כדי לדאוג לשחרורו המיידי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}