כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

5 ערבים-ישראלים חשודים בתכנון פיגועים

המשטרה עצרה חמישה ערבים שתיכננו לבצע פיגועים ולחטוף שוטר • החמישה למדו כיצד להכין מטעני נפץ • בחקירתם הודו: תכננו לחטוף נשק משוטרים וחיילים

חברי החוליה שנלכדה. צילום: שב"כ
חברי החוליה שנלכדה. צילום: שב"כ

הותר לפרסום כי המחוז הצפוני במשטרה והשב"כ עצרו בחודש האחרון חמישה ערבים מהיישוב דבוריה בגליל התחתון, שהקימו תא טרור ותכננו שורה של פיגועים. הם נעצרו בטרם הצליחו להוציא אל הפועל את הפיגועים.

בין היתר, תכננו העצורים לפגוע בנקודת המשטרה ביישובם, לתקוף חייל ושוטר מג"ב המתגוררים בכפר, בני דודים של שניים מהמעורבים, ולחטוף את נשקם. החקירה החלה בשבועות האחרונים, על ידי השב"כ ולאחר מכן בשיתוף המשטרה.

בחקירתם הודו החמישה כי צפו באינטרנט בסרטוני הדרכה שעסקו בהוראות להכנת מטעני חבלה, נשק, ובהסברים על שימוש בנשק. ברשות אחד מהם נתפסו שרטוטים של מעגלים חשמליים המשמשים להכנת מטעני חבלה. הוא הודה כי הוריד את החומר מהאינטרנט כהכנה לקראת ביצוע פיגועים בעתיד.

מעצרם של הנחקרים מנע מהם להוציא אל הפועל את תכנוניהם, אך הסיכון הביטחוני ורמת האיום מפעילותם ברורה, זאת נוכח השילוב של אידיאולוגיה קיצונית, המוזנת גם על ידי תכנים המועברים באינטרנט, ונכונות של אזרחים ישראלים לפעול באופן אלים בתחומי מדינת ישראל ונגד מוסדותיה.

העצורים הם תושב דבוריה אסלאם עבד אלקאדר ח'ליל אטרש, תושב דבוריה בן 24, אשר התגורר במעונות הסטודנטים בחיפה. מהדי ח'אלד סעדי מצאלחה בן 19 מאבו גוש, שאדי עלי פואד אברהים מדבוריה, סטודנט בן 19 מהטכניון המתגורר בנשר, אברהים סוהיל מחמוד אכתילאת, תושב דבוריה בן 20 ואיסמעיל אברהים אמין אכתילאת, בן 23 מדבוריה.

חמשת הנאשמים הודו כי תכננו לפעול נגד נקודת המשטרה שהוקמה בשנה שעברה בדבוריה, וכי תכננו לתקוף שוטר מג"ב וחייל, בני דודים של אכתילאת הגרים ביישוב, וכן לחטוף את נשקם. "הנאשם בחר לתקוף את בני דודיו שכן ראה בשירותם הצבאי פגיעה בעקרונות הסלפיה ג'יהאדיה, ופגיעה זו חייבה לשיטתו פגיעה אלימה", נכתב בכתב האישום.

עוד הודו העצורים בחקירתם, כי הם נמנים עם זרם "הסלפיה ג'יהאדיה" - זרם קיצוני באיסלם, המטיף לחזרה למקורות, ולמאבק אלים (ג'יהאד) בישראל, במערב ובמשטרים האיסלמיים אשר אינם מיישמים הלכה למעשה את "השריעה" (הלכות דת האיסלם). אחד הנחקרים הקים פורום אינטרנטי, בו פרסם בין היתר מאמרי תמיכה בזרם, וכן עמד בקשר עם שייח' נאט'ם סכאפה מנצרת - בדלן דתי העומד בראש תנועת "אנצאר אללה", שהוצאה לאחרונה מחוץ לחוק בידי שר הביטחון, ואשר נחשב לאידיאולוג הראשי של הזרם בישראל. לדברי העצורים, מרכז כוחו בנצרת.

בנוסף, החמישה הואשמו כי הגו דרכים להשיג מימון ואמצעי לחימה לפעילותם, ושוחחו על הצורך לגייס פעילים נוספים. אחד מהם אף חשב להתקבל לעבודה במשרד ממשלתי או במפעל אסטרטגי כדי לנצל זאת לביצוע פיגוע במקום.

מפקד מחוז צפון, ניצב רוני עטיה אמר בתגובה: "חשיפתה של חולייה מסוכנת זו מנעה פגיעה באנשי כוחות הביטחון ובאזרחים. פעילותו הנחושה והמקצועית של שירות הביטחון הכללי, בשיתוף היחידה המרכזית של מחוז צפון, סיכלה את זממם של הנאשמים. שיתוף הפעולה המוצלח בין המשטרה לשב"כ יימשך במטרה לחשוף חוליות נוספות אם ישנן".

על חלק מפרטי הפרשה מוטל צו איסור פרסום, וכי הפרשה כמו גם חקירתם של חשודים נוספים נמשכת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}