כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

אובמה צונח בסקרים: 33% בלבד מרוצים מטיפולו במשבר הכלכלי

סקר כלל ארצי של בלומברג מצביע על שפל חדש בתמיכה בנשיא האמריקני • 51% סבורים כי תוכניתו הכלכלית לעידוד התעסוקה לא תישא פירות

  • ט"ז אלול התשע"א
אובמה צונח בסקרים: 33% בלבד מרוצים מטיפולו במשבר הכלכלי

מרבית האמריקאים אינם מאמינים כי התוכנית הכלכלית של אובמה לעידוד שוק התעסוקה, בהיקף של 450 מיליארד דולר, תצליח להוריד את שיעור האבטלה - כך עולה מסקר ארצי שביצעה סוכנות הידיעות בלומברג בתאריכים 12-9 בספטמבר.

ההערכות הסקפטיות בנוגע לתוכנית הכלכלית של אובמה משקפות אי שביעות רצון הולכת וגוברת בנוגע לתפקוד הנשיא. על פי הסקר, 62% מהאמריקאים אינם מרוצים מטיפולו של אובמה במשבר הכלכלי - עלייה של 9% לעומת הסקר הקודם שבוצע לפני חצי שנה. 33% בלבד מהנשאלים השיבו כי הם תומכים במדיניות הכלכלית של הבית הלבן.

אובמה גם צונח לשפל חדש בשיעור התמיכה הכללית בו. רק 45% מהנשאלים אמרו כי הם מתכוונים לבחור שוב בנשיא לעומת 53% שאינם מתכוון להצביע עבורו.

"אני חושב שהוא לא עשה עבודה מספיק טובה כפי שהוא יכול היה", אמר פול קפלן, מובטל בן 58 מפילדלפיה. "קיווינו שהדברים ילכו וישתפרו, אבל המצב רק מידרדר. עושה רושם שהפוליטיקאים בוושינגטון לא מעוניינים לשתף פעולה למען העם".

תוצאות הסקר מצביעות כי בכל הקטגוריות הבוחנות את ביצועיו בתחום הכלכלי, אובמה מקבל את הציונים הנמוכים ביותר שנמדדו מאז כניסתו לתפקיד. רק 36% מהנסקרים תומכים במאמציו ליצירת מקומות עבודה חדשים, 30% מרוצים מהאופן בו הוא התמודד עד כה עם החוב הלאומי העצום ו-39% הביעו שביעות רצון מטיפולו בנוגע לרפורמה בביטוח הבריאות.

אחד מן הנתונים הבעייתים ביותר מבחינת אובמה הוא תגובת הציבור לתוכנית הכלכלית שהציג לעידוד התעסוקה. רוב של 51% מטיל ספק כי אובמה יצליח להפחית את שיעור האבטלה העומד כיום על 9.1%, לעומת 40% ששומרים על אופטימיות בנוגע לסיכוייו. תוצאה זו ללא ספק מערערת את מאמציו של הנשיא בבניית תמיכה ציבורית רחבה לקראת אישור התוכנית בקונגרס. אובמה יהיה חייב להביס את הפסימיות בקרב הציבור האמריקאי, אם ברצונו להעביר את התוכנית בקונגרס ולהיבחר לנשיאות בשנית.

מתוך סך הנשאלים שאמרו כי הם תמכו באובמה בנקודת זמן כלשהי מאז תחילת הקמפיין שלו לנשיאות ב-2007, פחות ממחצית ממשיכים לתמוך בו ללא סייגים. 37% נוספים השיבו כי תמיכתם דעכה ו-19% אמרו כי אינם תומכים בו עוד משום שהם מאוכזבים או כועסים על דרך מנהיגותו.

אובמה יכול להתנחם בשיעורי התמיכה בו בנוגע לניהול מדיניות החוץ שלו. למעלה ממחצית מהנשאלים מרוצים מהאופן בו התערב בלחימה בלוב ובמאבקו בטרור העולמי. נקודת אור נוספת היא רמת האהדה לה הוא זוכה, ביחס למועמדים אחרים. אובמה נהנה מ-50% אהדה, גבוה יותר מכל יריביו במפלגה הרפובליקאית, הרואים עצמם מועמדים לנשיאות מטעם המפלגה.

עם זאת, הציבור האמריקאי מעניק לאובמה ציונים נמוכים ביכולתו לנהל משא ומתן עם יריביו הפוליטיים, כאשר 52% מהנשאלים אינם מרוצים מהאופן בו הנשיא מתנהל מול הרוב הרפובליקאי בקונגרס. "אובמה יכול להבטיח את הירח", אמרה קריסטל קרטר, דמוקרטית מפילדלפיה. "אבל כל עוד הקונגרס לא יתעשת ויפעל עם הנשיא, שום דבר לא יקרה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}