כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

המנצח האמיתי: החרדי שעמד מאחורי הרפובליקני • צפו

יחזקאל באנט, הלוביסט החרדי הראשון שהסכים להצטרף למחנה בוב טרנר, חגג ניצחון אישי • ומיהם העסקנים שהפסידו במערכה? • סיכום בחירות בניו-יורק

אומר תודה. יחזקאל באנט
אומר תודה. יחזקאל באנט

בנאום הניצחון שנשא המועמד הרפובליקני בוב טרנר, שנבחר ביום שלישי לייצג בקונגרס את המחוז התשיעי בניו-יורק, הוא הודה נרגשות לקהילה החרדית שתמכה בו, ובמיוחד לקבלני הקולות החרדיים שפתחו עבורו את הדלתות במגזר.

עוד בנושא:
היסטוריה • הרפובליקני ניצח בזכות החרדים

היה זה העסקן יחזקאל באנט, אשר חגג את ניצחונו האישי עם ניצחונו של בוב טרנר.

יחזקאל באנט, עסקן מפלטבוש שבברוקלין, היה הלוביסט החרדי הראשון שהסכים להצטרף למחנה טרנר הרפובליקני, זאת בהתחשב בעובדה שמתחרהו הדמוקרטי היה יהודי אורתודכסי.

כעת, אחרי הניצחון, באנט כבר יכול לתפור לעצמו חליפת שרד, שכן על פי הערכות, טרנר 'יתפור' לו תפקיד בתמורה לסיוע שהגיש לו.



וישנם עסקנים חרדים שהפסידו: העסקן שימי פאלמן מקווינס היה הלוביסט המרכזי של דויד ווארפין - שומר המצוות שהתמודד לקונגרס והפסיד. הוא הבטיח לספק את הסחורה ולא הצליח, ובכך הפסיד את כוחו בקווינס.

בכיר נוסף שהפסיד בגדול הוא העסקן החסידי עזרא פרידלנדר, אשר בימים הטובים היה קבלן הקולות המבוקש ביותר בקרב הפוליטיקאים של ניו-יורק. פרידלנדר התגייס לקמפיין הבחירות של ווארפין, ואף גייס לעזרתו את סגן ראש עיריית ירושלים יצחק פינדרוס.

עסקן חרדי נוסף שהפסיד הוא אשר טאוב, אשר בתחילה תמך בבוב טרנר הרפובליקני, אך בהמשך חצה את הקווים ותמך בדויד ווארפין הדמוקרטי.

עם ניצחונו של טרנר, הפסיד העסקן את השפעתו בקרב הפוליטיקאים הרפובליקנים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}