כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

הלשנה • מה יעלה בגורל בכיר עסקני סאטמר?

בויליאמסבורג מתבקשים להתפלל לשלומו של ר' אריה לייב בן זלתה (גלנץ), שעומד היום למשפט בשל הלשנה מתוך הקהילה • מדוע האדמו"רים משתיקים את התופעה?

ר אריה לייב גלאנץ עם האדמו"ר הקודם מסאטמר
ר אריה לייב גלאנץ עם האדמו"ר הקודם מסאטמר

מגיפה ושמה "מלשינים" מפילה חללים בקרב הציבור החסידי בויליאמסבורג ובבורו פארק.

משפחות חרדיות רבות נהרסות מדי שבוע בשל מלשינים מקרב הקהילה החרדית, רבים מהם נהרסו כלכלית בשל הצורך לשכור עורכי דין להגן על יקיריהם. המלשינים ממשיכים להסתובב בקהילה ואיש אינו פוצה פה ומצפצף.

מרבית הקורבנות הם "עמך" ואיש אינו מתגייס לעזרתם, אלא שהיום (ה) עומד לדין לא אחר מאשר העסקן הבכיר של חסידות סאטמר - העסקן הכל יכול ומי שמחזיק בידו את מספרי הטלפון האישיים של בכירי המממשל והמשטרה, סנאטורים ומי לא - ר' אריה לייב גלאנץ.

היום נקרא הציבור בויליאמסבורג להתפלל עבור ר' אריה לייב בן זלתה העומד למשפט.

הכול החל לפני מספר חודשים כאשר מנשה גלנץ - אחיו של ר' אריה לייב גלאנץ הסתכסך עם משה אריה פרידמן – בעל הדירה שבה התגורר ואחיינו של הרב משה פרידמן, הגבאי של האדמו"ר רז"ל מסאטמר.

למרות ייחוסו של ר' מנשה גלנץ, החליט פרידמן - חסיד סאטמר אף הוא, "לתפור" לשני האחים "תיק". פרידמן הלשין לרשויות כי מנשה גלאנץ הוציא בעורמה במהלך חמש עשרה השנים האחרונות "שכר דירה מהממשלה" (סקשין 8) - סכום המסתכם ב-200 אלף דולר, ושיקר כי הוא מתגורר בדירת אחיו העסקן ר' אריה לייב גלנץ.

היום מתקיים משפטם של השניים, ובחסידות סאטמר מבקשים מהקהל להתפלל.

מכת ההלשנות ממשיכה להפיל קורבנות והאדמורי"ם החוששים אף הם מהמגיפה, שותקים, אומר לנו היום אחד מבכירי החסידות בויליאמסבורג.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}