כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

מקשיחים עמדות: צה"ל יחייב שמיעת נשים

למרות הסערה הציבורית ופניית הרבנים הראשיים לרמטכ"ל - בצה"ל לא מתכוננים לוותר: חיילים דתיים יחוייבו לשמוע שירת נשים • האמצעי: פעילות הסברה

חיילים דתיים בהרצאה. צילום ארכיון: יעקב כהן
חיילים דתיים בהרצאה. צילום ארכיון: יעקב כהן



הסערה שפקדה את צה"ל בימים האחרונים בעקבות שירת נשים בטקסים צבאיים אינה משפיעה ככל הנראה על ההחלטות המתקבלות בחלונות הגבוהים, שם לא מתכוונים לשנות את הכללים ולא יפטרו חיילים מנוכחות בטקסים אלו.

על אף פניות הרבנים הראשיים לישראל לרמטכ"ל, נראה כי בצה"ל מתכוונים להוציא בתקופה הקרובה הנחיות חדשות שמטרתן להנציח את המצב הקיים. בד בבד יקיימו בצה"ל פעילות הסברה נרחבת יותר בקרב החיילים, במטרה למנוע שערוריות דומות.

כזכור, לפני שבוע יצאו תשעה צוערים דתיים מערב מורשת קרב בקורס קציני חי"ר, לאחר שלהקה מעורבת ובה שני חיילים ושתי חיילות עלתה להופיע בטקס. מפקד בה"ד 1, אלוף-משנה ערן ניב, ערך בירור עם הצוערים שבסיומו החליט להדיח ארבעה מהם, שהודיעו כי הם דבקים בעמדתם גם משהובהר להם שמדובר בסירוב פקודה שדינו הדחה מהקורס.

במפקדת זרוע היבשה התקיים בינתיים תחקיר של התקרית, שם התברר כי כשלושים צוערים עמדו לצאת מהטקס כשעלתה הלהקה לשיר, אולם לאחר שמפקד הגדוד הזהיר אותם מהשלכות המעשה, מרביתם חזרו בהם ונשארו באולם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}