כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

ניצחון לצרכנים: שופרסל תשלם רבע מיליון שקל

קנס גבוה הושת על רשת 'שופרסל' בגין הטעיית מחירים, כאשר מחיר המוצר על המדף התגלה כשונה ממחירו בקופה • מנהלי הסניפים נקנסו על-תנאי בסכום של 1500 שקלים

רשת שופרסל. צילום: יח"צ
רשת שופרסל. צילום: יח"צ

שופט בית משפט השלום בראשון לציון, אברהם היימן, הטיל בשבוע שעבר על רשת שופרסל קנס בסך 250,000 שקל וזאת בגין הטעית צרכנים בכך שגבו מהצרכנים בסניפים מחירים גבוהים מאלו שסומנו על המוצרים במדפים.

סכום הקנס כולל התחייבות קודמת. בנוסף חויבה שופרסל לחתום על התחייבות בסך 150,000 שקל שלא לעבור עבירה דומה בשנתיים הקרובות.

התחייבויות בסך 1500 שקל הוטלו גם על שלושה מנהלי סניפים של הרשת.

בעקבות תלונות של צרכנים אשר בדקו את החשבונות ואת הקנייה נערכו ברשת שופרסל ביקורות של מבקרי התמ"ת במחוז תל אביב. במסגרת החקירות התגלו עבירות ובהמשך לכך הגישה עו"ד טלי קינן, תובעת במחלקה המשפטית במשרד התמ"ת, כתב אישום בגין עבירות שנעברו בסניפים. מכתב האישום שהוגש במרץ 2011, עולה כי הרשת הטעתה את הצרכנים כאשר היה עליה לפקח ולוודא כי המחירים המצוינים על המוצרים שבמדפים יהיו תואמים למחיריהם בקופה ולא יווצרו הפרשים לרעת הקונה. העבירות בוצעו במועדים מאי ואוגוסט 2009 ופברואר 2010.

כך למשל, עלה כי בסניף שופרסל ברמת השרון נמכר לצרכן נקניק קבנוס של "יחיעם" במחיר של 26.29 שקל במקום במחיר 25.29 שקל הרשום על גבי המוצר, ובביקורת שנעשתה ארבעה חודשים מאוחר יותר על ידי מבקרת התמ"ת נמכר אותו מוצר במחיר 24.29 שקל במקום במחיר 23.29 שקל הרשום על גבי המוצר. כמו כן, בחנות שופרסל דיל בחולון נמכרו למבקרת התמ"ת 11 מוצרים בהפרשי מחיר לרעת הצרכן ברכישת סל של 25 מוצרים. בסניף שופרסל ברמת אביב ג' נמכרו 2 גלידות "קרמיסימו" במחיר של 48.98 שקל במקום במחיר מבצע 38.99 שקל.

בית המשפט קיבל הסדר שהושג בין הצדדים במסגרתו, בתחילת ההליך הודו הנאשמים בביצוע העבירות נשוא כתב האישום. על הנאשמת הוטל, כאמור, קנס בסך 250,000 שקל, והתחייבות להימנע מעבירה דומה למשך שנתיים בסך 150,000 שקל.

הממונה על הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן, עו"ד תמר פינקוס שבה ומדגישה כי תיערכנה ביקורות חוזרות ונשנות בכל רשתות השיווק למיניהן, כדי לוודא שחוק הגנת הצרכן מקויים ככתבו וכלשונו החל מהצגת מחירים, עבור למבצעים וכלה בהטעיות בפרסום, ובכל מקום בו תמצא הפרה הפוגעת בזכויות הצרכנים תיערך אכיפה קשה ובלתי מתפשרת .
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}