כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

"הכריחו אותי לאכול אוכל לא כשר; איברי הכחילו" • סודות מאחורי הסורגים

כשהוא מלווה באביו ובעסקנים הגיע 'אסיר יפן' יואל זאב גולדשטיין ל'פגישת סולחה' עם הגרמ"מ שפרן - שהתנגד לייצוג המשפטי שארגן הדיין החיד"ו וייס • תמליל המונולוג של האסיר במסיבה לכבודו: "ספגתי איומים מהסוהרים"

יואל זאב גולדשטיין. צילום ארכיון
יואל זאב גולדשטיין. צילום ארכיון



'אסיר יפן' יואל זאב גולדשטיין הגיע הערב (ג') לפגישה עם הגאון רבי מנחם מנדל שפרן. אל האסיר-לשעבר התלוו אביו ועסקנים שליוו את פרשת המעצר לאורך שלושת השנים האחרונות.

התביעה היפנית לא תערער • חגיגה בבני-ברק

יואל זאב הודה לרב שפרן על סיועו ועזרתו בתחילת הפרשה.

למי שאינו בקיא בהשתלשלות העניינים: הרב שפרן טען כבר בתחילה כי אין סיכוי לעשות דבר למען שחרורם של הבחורים העצורים ביפן. בהמשך אף דרש מהדיין הרב חיים יוסף דוד וייס לפטר את העסקנים ולהחליף את עורכי דין המטפלים בפרשה.

הסוגיה הונחה אז על שולחנו של בעל 'השבט הלוי', הגר"ש ואזנר, שסמך את ידיו על התנהלותו של הדיין.

קרוב משפחה אמר היום ל'בחדרי חרדים': "עד לפני מספר שבועות המשיך הרב שפרן לדרוש את החלפתם של עורכי הדין והעסקנים". הוא מוסיף ומציין כי "הרב שפרן ניסה לעזור מתוקף היותו שכן קרוב לבחור יוסף בונדו ששוחרר בעבר מהכלא היפני".

המפגש המרגש: האסיר לשעבר הגיע להשתף בשמחה

בתוך כך, חברים, בני משפחה ועוד רבים אחרים התכנסו היום לקבלת פנים דיסקרטית שנערכה לכבודו של האסיר, בדירה ברח' שמעיה בבני ברק.

חבריו של גולדשטיין שלא ראו אותו במשך למעלה משלוש שנים הזמינו קייטרינג ותזמורת וחגגו במשך שעה ארוכה את השחרור של חברם הטוב.

במהלךל המסיבה חשף גולדשטיין בפני חבריו – שהספיקו להינשא בשנים בהם שהה בכלא היפני – את תלאותיו בשנים האחרונות.

"בבית הכלא איימו עליי שיכניסו לי אינפוזיה ביד כדי שאני יאכל את האוכל שהביאו לי הסוהרים. כתוצאה מכך נאלצתי לאכול אוכל לא כשר. בקיץ סבלתי שם מאד עד כדי שכל גופי היה רטוב, לעומת זאת בחורף כל האיברים בגוף שלי הפכו להיות כחולים מרוב הקור ששרר במקום".

בהמשך הוא הוסיף ודיבר על חברו שיושב עדיין בכלא: "מצבו של יעקב יוסף (גרינוולד) קשה מאד. הוא נמצא בכלא מאד קשה עם סוהרים לא סימפטיים. הוא רשאי לקבל רק 4 ביקורים בחודש והמצב שלו קריטי. חובה להתפלל עליו".

המסיבה הגיעה לשיאה כשהאסיר השלישי – יוסף בנודו הגיע להשתתף בחגיגות השחרור לחברו למסע שהסתיים בצורה כל כך טראגית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 50 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}