כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

התביעה היפנית לא תערער • חגיגה בבני-ברק

הפרקליטות היפנית החליטה לא לערער על זיכוי גולדשטיין • הערב יחגגו חבריו של גולדשטיין בדירת מסתור בבני ברק את סיום הסאגה • העלות 100 ש"ח למשתתף

יואל זאב גולדשטיין בחגיגיות השחרור. צילום: קובי הר צבי
יואל זאב גולדשטיין בחגיגיות השחרור. צילום: קובי הר צבי



12 יום חלפו מאז הבשורה המשמחת על זיכויו המוחלט של אסיר יפן, יואל זאב גולדשטיין. 12 יום זהו גם הזמן העומד לרשות התביעה להגיש ערעור על החלטת בית המשפט.

הבוקר (ג') קיבל הדיין החיד"ו וויס מייל ממשרד עורכי הדין היפני המטפל בתיק הסבוך ובו הודעה משמחת: הפרקליטות היפנית החליטה שלא להגיש ערעור על החלטת בית המשפט שזיכת את יואל זאב גולדשטיין מכל אשמה, ובכך מגיעה הסאגה לסיומה.

עורך הדין ששלח את המייל הוסיף כי מדובר בניצחון היסטורי גם לאור הזיכוי המוחלט וגם לאור העובדה שהפרקליטות החליטה שלא להגיש ערעור לבית המשפט.

החגיגות על חשבון החברים

בתוך כך, למרות הביקורת החריפה שנשמעה במהלך השבוע האחרון נגד 'פסטיבל' החגיגות לרגל שחרורו של 'אסיר יפן', יקיימו משפחתו וחבריו קבלת פנים סודית בבני ברק.

לפני יומיים, הודיעה המשפחה כי הקבלת פנים שהייתה צפויה להתקיים באולמי קונטיננטל בבני ברק יחד עם מאות משתתפים, אישי ציבור ועסקנים – בוטלה, זאת בשל הפולמוס הנוקב שהחל במאמר מיוחד שהתפרסם באתר 'בחדרי חרדים'.

למרות זאת, בדירה מסתורית בבני ברק (הפרטים שמורים במערכת) יקיימו היום משפחתו וחבריו קבלת פנים מצומצמת. באירוע ישתתפו חבריו של יואל זאב שכבר הספיקו במהלך השנים בהן שהה בכלא להתחתן.

המשתתפים התבקשו להשתתף בהוצאות קבלת הפנים, וכל אחד מהמשתתפים ישלם 100 ש"ח.

חבריו של יואל זאב אמרו ל'בחדרי חרדים': "זהו האירוע האחרון לחגיגות עד שיואלי יתחתן בקרוב בעזרת ה'".

עו"ד ציבין עם הדיין החיד"ו צילום: עו"ד ציבין עם הדיין החיד"ו
עו"ד ציבין עם הדיין החיד"ו


"ההחלטה הינה במקומה"

"החלטת הפרקליטות ביפן שלא להגיש ערעור על פסק הדין התקדימי אשר זיכה את גולדשטיין מכל אשמה, הינה במקומה", אומר עו"ד מרדכי ציבין בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "פסק דינו של השופט היה ערוך באופן כזה שלא נשארו פינות וסדקים לחדור לתוכו ולערער עליו.

"השופט אף היה סבור כי לגולדשטיין נגרם עוול על שישב בכלא שלוש שנים, דאג במודע, כי לפרקליטות לא תהיה אפשרות לערער וזו ברוב הגינותה הבינה את המצב ונהגה בהתאם".

ציבין מוסיף לגופו של עניין, כי "גם אם היה מוגש ערעור וגולדשטיין היה מורשע, לא היה לדבר משמעות מעשית. פסק הדין היה בבחינת אות מתה, ישראל לא הייתה מסגירה את גולדשטיין ליפן לרצות עונשו, אך ייתכן כי אם גולדשטיין היה נוסע למדינה כלשהי שיש לה הסכם הסגרה עם יפן, עלולים היו להסגירו ולכן ההחלטה שלא לערער היא ראיה נוספת וחותכת להישג המשפטי חסר התקדים, במלוא מובן המילה".


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 44 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}