כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

חמישה מאסרי עולם לרוצח בני משפחת פוגל

גזר דינו של הרוצח מאיתמר: חמישה מאסרי עולם מצטברים • סירב להביע צער על הרצח • בן דודו של עוואד, הנאשם השני בפיגוע, מג'ד עוואד, טרם הורשע

בני משפחת פוגל הי"ד
בני משפחת פוגל הי"ד

בית המשפט הצבאי בשומרון גזר היום (שלישי) חמישה מאסרי עולם מצטברים על חכים עוואד, שהורשע בחודש שעבר ברצח חמשת בני משפחת פוגל ז"ל, שנרצחו באכזריות בפיגוע ביישוב איתמר לפני כחצי שנה.

השופטים הרשיעו את עוואד גם בשורה של עבירות נשק ועבירות ביטחוניות נוספות.

התובעים הצבאיים, סגן אלוף רוברט נויפלד ורב סרן אלון רווה, דרשו לגזור על עוואד חמישה מאסרי עולם מצטברים - ועונשים נוספים על העבירות הנוספות בהן הורשע.

קודם לגזירת דינו של עוואד וחרף ההזדמנות שניתנה לו, הוא סירב להביע צער על הרצח.

בתביעה הצבאית טענו עוד קודם להגשת כתב האישום, כי דגימות ה-DNA שנמצאו בזירת הרצח, מוכיחות את מעורבותם של השניים במעשה.

בכתב האישום נטען כי הנאשמים "הודו בביצוע המעשים והפלילו אחד את השני. כמו כן, נמצאו טביעות אצבע ודגימות DNA של השניים בבית המשפחה. השניים אף שיחזרו באופן מפורט את כל השתלשלות הפיגוע, החל מתכנונו וכלה בהמשכו בהריגת חמשת בני המשפחה ובהעלמת הראיות".

בן דודו של עוואד, הנאשם השני בפיגוע, מג'ד עוואד, טרם הורשע.

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה, אומר בעקבות גזר דינו של רוצח בני משפחת פוגל, כי "המענה הנכון איננו בהכרח עונש מוות אלא תשובה ציונית הולמת של הקמת חמישה ישובים יהודיים חדשים בשומרון - ישוב חדש על כל נרצח".

"הרוצחים הברבריים הללו לא בטוח שירתעו על ידי עונש מוות, אך אם כוונת הטרור היא להבריח את עם ישראל מארצו, התיישבות של חמישה ישובים חדשים בשומרון לזכר הנרצחים היא התשובה הנכונה ואף היעילה. כך נהגה הציונות מאז ומעולם" קובע מסיקה.

"העולם כולו ציפה שיעשה דין צדק ברוצח הילדים והוריהם מאתמר והוא יוצא להורג לאחר משפט" אומר מאיר אינדור ראש ארגון נפגעי הטרור 'אלמגור', "במקום זה בא הריטואל של עונש מאסר עולם שיגרור חטיפות וקמפיין לשחרורו למען החטוף הבא". באלמגור תובעים משר הבטחון להורות לתביעה לתבוע עונש מוות למחבל שטרם נסתיים משפט ולערער במקביל על העונש של המחבל שנגזר דינו היום בתביעה לעונש מוות.

"לא צריך לחוקק עונש מוות. הוא קבוע בחוק" אומר אינדור "הדבר היחיד שדרוש הוא החלטיות מצד הממשלה שתורה לתביעה הצבאית לדרוש עונש מוות. לפחות במקרי רצח חמורים ורצח בני משפחת פוגל הוא מאלה"
אינדור מוסיף: "שרשרת הרציחות באותו ליל שבת נשארה חרוטה בלב האומה כולה ודמם של הנרצחים זועק עדיין באוזני כולנו לעשיית דין צדק בשמם - למענם - ולמען האחרים".

ד"ר אריה בכרך אב שכול ומראשי אלמגור אומר: "ההימנעות גם הפעם מעונש מוות משדרת לארגוני הטרור רתיעה של מערכת הבטחון מהם ומתומכיהם ומכרסמת ביכולת ההרתעה של ישראל כלפי ארגוני הטרור ואנשי הדמים שלהם. עונש מוות חיוני להגברת מערכת ההרתעה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}