כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

ומי יוצא נגד הקמת 'בית העם' ברחובות? החילונים! • חשיפה

המאבק נגד 'בית העם' ברחובות מקבל תפנית מפתיעה: פורום תושבי השכונות מתנגד לבנייה • "ניפגש עם ראש העיר בבית המשפט. רוצים שהמקום יהיה פתוח בשבת"

בית העם המתוכנן ברחובות. צילום: יח"צ
בית העם המתוכנן ברחובות. צילום: יח"צ

'פורום רחובות שלנו', שהוקם בכדי לשפר את איכות החיים בעיר רחובות, התכנס אתמול לדיון ממושך בפרשת הקמת 'בית העם' בעיר.

בסיום הפגישה, בה נכחו יותר מ-100 נציגי משפחות בעיר, בניהם גם מהציבור הדתי, הוחלט כי הפורום ייצא בצעדים משפטיים נגד החלטת ראש העיר, רחמים מלול, להקים את בית העם.

מסתבר כי המאבק סביב הקמת 'בית העם' הוא לא רק בין חלק מהציבור החרדי לבין ראש העיר. הפורום, שרוב חבריו הם תושבים חילוניים, המתגוררים בעיר מתנגדים נחרצות להקמת היכל התרבות במקום המתוכנן.

לפני ארבעה חודשים, שמעו חברי הפורום על הכוונה להקים היכל התרבות. "שמחנו כמובן על ההחלטה", אומר יו"ר הפורום, עמוס חלפון בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "אך רצינו להיות שותפים בהקמה, אך העירייה החליטה לפעול בשקט ללא שיתוף התושבים.

"התחלנו להיות פחות עדינים ולשאול שאלות נוקבות ואז גילנו כי מדובר במבנה לשימור שמתכננת העירייה להרוס לא על פי החוקים הנדרשים, לא מתוכננת לקום במקום חניית רכבים, מצוקה שכבר קיימת באותו אזור".

הנתון הנוסף, לדברי חלפון שהפתיע את חברי הפורום ותושבים נוספים, הוא המיקום של 'בית העם' בגבו של בית הכנסת הגדול בעיר. "זה ציער אותנו מאד, כי ידענו שזה יגרום לחיכוך בין הקהילה החרדית או הדתית בעיר לבין הציבור החילוני, ובנוסף לכך רצינו שהמקום יהיה פתוח בשבת".

הפורום המשפטי התאגד והחליט לאסוף כסף לצורך צעדים משפטיים. הוקם ועד פועל של התושבים אשר החל לבדוק את ההיבטים המשפטיים בנושא.

אמש (ב') הוחלט כי בשלב ראשון יפעלו חברי הפורום להוצאת צו הפסקת הבנייה, שיוגש לועדת תכנון ובניה המחוזית. בשלב מאוחר יותר - תוגש עתירה מנהלית להפסקת הבנייה.

"אנחנו מאוד רוצים את התרבות בעיר אך לא בצורה הזאת", אומר חלפון. "יש קשר בננו לבין הציבור החרדי, זה לא מאבק שלנו ספציפי אלא של כל התושבים כולם". עוד הוא מציין, כי אתמול בפגישה שנערכה, זכו החברים לתמיכה של ראש העיר הקודם.

את תגובת עיריית רחובות לא היה ניתן להשיג.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}