כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

שערוריה: בי"ס סיינטולוגי נפתח ביהוד באישור העירייה

פגישה מתוחה בין נציגי הציבור בעיר עם הנהלת ביה"ס הסתיימה ללא תוצאות • משרד החינוך: אם ימצא שביה"ס מלמד תכנים שאינם מאושרים על ידנו, נשקול צעדים

מבנה בית הספר ביהוד
מבנה בית הספר ביהוד

דאגה מקננת בקרב משפחות רבות בעיר יהוד לנוכח העובדה כי בית הספר הסיינטולוגי 'עתיד', ששכן עד לאחרונה בחולון, עבר עם תחילת שנת הלימודים הנוכחית לעיר יהוד.

המידע על כך הגיע מקרב תושבים מודאגים לארגון הפעילים יד לאחים, הארגון הניצב בחזית ההצלה מהכתות למיניהן.

בשבוע האחרון התקיימה במועצת עיריית יהוד ישיבה מיוחדת, בהשתתפות פעילי יד לאחים, נציגי הקהילה המקומית, לרבות אנשים שאינם שומרי תורה ומצוות, שהתנגדו נחרצות להקמת בית הספר המפוקפק דווקא בנחלתם. במהלך הדיון התברר, לתדהמת כל הנוכחים, כי משרד החינוך שבעבר, בעת כהונתה של השרה לבנת, בלם באופן אקטיבי כל פעילות של סיינטולוגיה ולא הכיר כלל במוסדות הפועלים מטעמה –העניק לבית הספר 'סמל מוסד' והכיר בו כמוסד 'מוכר שאינו רשמי'.

תחקיר מיוחד שבוצע בשעתו על-ידי המגזין 'טיים' מתאר כך את הכת הסיינטולוגית:
"הכנסייה לסיינטולוגיה שנוסדה על-ידי סופר המדע הבדיוני, האמריקני ל. רון האבארד, במטרה 'לטהר' אנשים מאומללותם, מתחזה לדת. למעשה, הכנסייה היא עסק גלובלי ענקי, אפל ורווחי, שמתקיים באמצעות הפחדת חבריו ומבקריו בסגנון המאפיה".

בשנים האחרונות, מאות מאמינים של הסיינטולוגיה – שרבים מהם התלוננו על התעללות נפשית או פיזית – פרשו מהכנסייה וביקרו אותה בפומבי. לא מעטים מהם תבעו את הכת לדין וזכו. בכמה מהמקרים הכתירו השופטים את הכנסייה במילים: "סכיזופרנית ופרנואידית", ו"מושחתת, מרושעת ומסוכנת".

בעבר פורסם בישראל דו"ח מיוחד על כתות בישראל שרוכז בידי סגנית שר החינוך דאז, ח"כ מ. תעסה-גלזר. הדו"ח הגדיר את כת הסיינטולוגיה ככת מסוכנת ביותר. בדו"ח נאמר, בין היתר, כי "סיינטולוגים רבים אינם מעזים לעזוב את הארגון, מחשש שייהפכו אובייקט לסחטנות עקב המידע האישי הרב שהצטבר עליהם, וכן מפחד שיסווגו כאישיות עוינת ויירדפו עד צוואר".

בשנים האחרונות מנהל ארגון יד לאחים מעקב מתמיד על פעילות הכת, לנוכח ניסיונות שונים שלה להתערות בקרב מערכת החינוך. בשעתו, בעקבות פניית יו"ר יד לאחים, במכתב דחוף לשרת החינוך דאז לבנת, נרתם משרד החינוך לפעילות והודיע כי יבלום כל פעילות של הכת ואנשיה. בקרב כל בתי הספר הופץ אז חוזר מנכ"ל, מטעם מנכ"ל משרד החינוך, בו נאסר כל שימוש בחומרי הלימוד וההסברה היוצאים מטעם הכת ואנשיה.

תושבי יהוד הבהירו כי לא ינוחו ולא ישקטו עד שהסכנה תסור מעירם. ביום שלישי השבוע נערכה פגישה מתוחה בין הנהלת בית הספר לבין נציגים מקומיים ואנשי יד לאחים. במהלך הפגישה הודתה מנהלת בית הספר כי היא מבקרת תדיר במרכז כת הסיינטולוגיה, והפגישה תמה ללא תוצאות.

בתגובה לפניית יד לאחים בנושא, הגיב משרד החינוך במכתב מיוחד כי "ככל שימצא בעתיד כי ביה"ס הנדון מלמד תכנית לימודים שאיננה מאושרת ע"י המשרד, ישקול המשרד את הצדדים שבהם עליו לנקוט".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}