כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

האם קווי ה'מהדרין' יעלו לאגד 735 מיליון ש"ח?

תביעה יצוגית הוגשה לבית המשפט נגד 'אגד', בגין הפעלת 'קווי מהדרין' • התובעת טוענת: המחירים ב'מהדרין' מוזלים, הנסיעה ישירה, ואסור להשמיע מוסיקה באוטובוס

קו מהדרין. צילום ארכיון: יעקב נחומי
קו מהדרין. צילום ארכיון: יעקב נחומי

המלחמה בקווי המהדרין עוברת לבית המשפט: בקשה לתביעה ייצוגית נגד חברת 'אגד' בסך 735 מיליון שקל הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, בטענה כי הנוסעים בקווי החברה מופלים לרעה ביחס לנוסעי קווי המהדרין.

מגישת התביעה, ריטה מנשה, טוענת כי אגד גובה בקווי המהדרין מחירי זולים יותר ממה שקבע משרד התחבורה, ובנוסף מכריחה את הנוסעים לשבת בנפרד. על פי טענת התובעת, הנהגים בקווי המהדרין הונחו שלא להשמיע מוזיקה ברמקולים של האוטובוס בכדי למנוע פגיעה ברגשות הנוסעים החרדיים.

לעומת זאת, היא טוענת כי המבקשים להשתמש בקווים הרגילים נאלצים לנסוע זמן רב יותר, להחליף אוטובוס ובעיקר - לשלם מחיר העולה ב-30%-50% על זה שנגבה בקווי המהדרין.

כך, למשל, נטען בתביעה, נסיעה מירושלים לנתיבות בקווי המהדרין עולה 24.5 שקלים, והאוטובוס נוסע ישר ליעד. בקווים הרגילים יש להחליף אוטובוס ומחיר הנסיעה הוא 46.5 שקל. גם בין ירושלים לערד מופעל קו מהדרין ישיר, לעומת הצורך להחליף אוטובוס בקווים הרגילים.

לטענתה, אגד מסתירה נתונים אלו ויש צורך להתחקות אחריהם במאמץ מיוחד, ולכן טרם הצליחה לבצע השוואות בכל 23 קווי המהדרין.

מנשה מבקשת לתבוע בשמם של 7 מיליון נוסעים שלהערכתה נסעו בקווים הרגילים בשבע השנים האחרונות והופלו לרעה הן במחיר והן בתנאים. הפיצוי המבוקש הוא 35 שקל לכל נוסע בגין הפרשי המחיר ו-100 שקל כפיצוי לא-ממוני בשל התנאים הנחותים.

טרם הוגש כתב הגנה.

את תגובת חברת 'אגד' לא היה ניתן להשיג.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}