כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

פשרה: פלאפון תתרום 500 אלף שקל ותשלם לתובעים 250 אלף שקל

התובעים טענו כי החברה שמרה את הודעות ה-SMS של לקוחותיה גם לאחר שנמחקו ממכשיריהם • החברה: עשינו זאת לטובת המנויים

  • י"ד אלול התשע"א
פשרה: פלאפון תתרום 500 אלף שקל ותשלם לתובעים 250 אלף שקל

חברת פלאפון תתרום 4 מיליון מסרונים לעמותות שונות, בסכום המוערך על ידה ב-550 אלף שקל בתוך שלושה חודשים - כך לפי הסדר פשרה בתביעה ייצוגית שאושר היום בבית המשפט. כמו כן, תשלם מפעילת הסלולר לתובעים המייצגים, עו"ד קובי סודרי ואשרף אבו ראזק, גמול בסך 60 אלף שקל, ולעו"ד יצחק אבירם, שייצג את התובעים, שכר טרחה בסך 240 אלף שקל.

לפני כשנתיים הגישו סודרי ואבו ראזק בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד חברת פלאפון בטענה שהחברה נהגה לעקוב באופן שיטתי וסדרתי אחר הודעות SMS ששלחו וקיבלו מנויי החברה. הם ציינו כי החברה העתיקה את כל תוכן הודעות שנשלחו או התקבלו על ידי מנוייה, ואף שמרה במאגר מידע שהקימה לשם כך את התוכן המלא של הודעות אלו.

לדבריהם, החברה שמרה את המידע גם אם המנוי עצמו מחק את ההודעה מהמכשיר שלו, ללא הסכמה או הרשאה, ומבלי שאיש משולחי ההודעות או מקבליהן מודע לכך. מעבר לפגיעה בצרכן, נטען בתביעה, קיים פוטנציאל נזק עצום ללקוח עקב הנגישות המתאפשרת לצדדים שלישיים למידע, דוגמת רשויות חקירה ומתחרים עסקיים.

בתגובה הבהירה פלאפון כי אכן שמרה את המסרונים לפרקי זמן מסוימים, והסבירה כי עשתה זאת לטובת המנויים, כיוון שבאמצעות השמירה ניתן היה להתגבר על תקלות טכניות שונות. בחברה הוסיפו כי המערכת של פלאפון ממוגנת ומאובטחת, כך שלא היה חשש לדליפת המידע. פלאפון סברה שאין המדובר בהאזנת סתר בכלל, ומכל מקום נעשתה בהסכמה לצורך תיקון תקלות.

הצדדים הסכימו כי התובעים יסלקו את התביעה לאחר שתואשר הפשרה ביניהם. התובעים הודיעו לבית המשפט כי ערכו בירורים, שבעקבותיהם נחה דעתם שפלאפון אכן צימצמה את אחסון ההודעות למינימום הדרוש לצרכי המערכת. בנוסף הצהירה פלאפון על קיום נהלי אבטחה מחמירים וקפדניים.

השופטת אסתר שטמר מבית המשפט המחוזי בפתח תקווה כתבה כי "הסדר זה ראוי בעיני וככל הסדר פשרה מחשב את סיכויי התביעה וסיכוניה". לגבי הסכומים שישולמו לתובע ועורכי דינו כתבה השופטת כי "לא היתה התנגדות לסכום המוצע, לא מצד הציבור, ולא מצד היועץ המשפטי לממשלה. הגם שהסכום עומד על הצד הגבוה, בשים לב לנושא התובענה ולכך שהגשת התובענה היא שהביאה לשינוי הפרקטיקה אצל פלאפון, אני מקבלת את הצעת הצדדים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}