כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

המפסידה העיקרית: מצרים

זו הודעה לעיתונות... ייתכן ותרצו לנקות את שם החברה ומנכל"ה...

  • י"ד אלול התשע"א

מהבדיקה עולה שכבר בשבעת החודשים הראשונים של שנת 2011 ישנה ירידה בסחר הישיר בין ישראל למצריים של קרוב ל-20%

עוד עולה מהבדיקה שהמצרים עלולים להפסיד כמיליארד דולר נוספים כתוצאה מהסכם ה-QIZ שנחתם בשנת 2004

ומאפשר למצרים לקבל פטור ממכס ביצוא לארה"ב בתנאי ש10.5 % מהמוצר הסופי יהיה עם תשומות ישראליות

לתשומת ליבם של המפגינים בכיכר תחריר:
BDI COFACE : הנזק למצריים מהידרדרות היחסים עם ישראל תסתכם באובדן הכנסה של 1 מיליארד דולר ו-70 אלף מובטלים מצריים

אחרי ניסיון ההשתלטות של מפגיני כיכר תחריר על שגרירות ישראל בקהיר ועזיבת כל הסגל הדיפלומטי הישראלי ששהה שם, עולות שתי שאלות מרכזיות מה יהיה עם ההסכמים המדיניים צבאיים והכלכליים.

הסחר בין ישראל למצריים הוא קטן יחסית. בשנת 2010 היקף היצוא מישראל למצריים עמד על 148 מליון דולר כשמוצרי היצוא העיקריים של ישראל למצריים הם: כימיקלים לתעשיית הטקסטיל, דשנים, מוצרי פלסטיקה, נייר וקרטון ובדים. לעומת זאת, היקף היבוא ממצרים לישראל עמד על 355 מיליון דולר כשמוצרי היבוא העיקריים של ישראל ממצרים הם: גז ומוצרי נפט אחרים (כ 75%).

מנתוני BDI COFACE עולה שבשבעת החודשים הראשונים של שנת 2011 עולה כי היקף היצוא מישראל למצריים ירד ב- 18% ביחס לשנת 2010 והוא עמד על 78 מליון דולר בלבד, כך גם בהיקף היבוא ממצרים לישראל שירד ב- 16% והוא עמד על 137 מיליון דולר בלבד.

למרות הירידות בהיקף היבוא – יצוא בין שתי המדינות, חברת BDI COFACE מסבירה שה"בטן הרכה" של הסכמי הסחר בין ישראל למצריים עבור המצרים בעיקר, הוא בהסכם הQIZ שנחתמו בשנת 2004 המאפשר לחברות מצריות לייצא מוצרים לארה"ב פטורים ממכס, זאת בתנאי ש10.5% מהמוצר הסופי, מקורו בתשומות ישראליות.
בשנת 2010 היקף היצוא המצרי דרך הסכם ה- QIZ עמד על 1 מיליארד ₪ כש -70 אלף עובדים מצריים תלויים בו.

.איל ינאי מנכ"ל משותף בחברת BDI COFACE מסביר שכולם מדברים על היקפי הסחר בין ישראל למצריים שהם אכן זניחים, אך הפסקת הסכם ה-QIZ עלולה להיות מאוד כואבת עבור המצרים.
לדבריו "אני סבור שרוב החברות הישראליות יצליחו לשרוד גם אם הסחר אל מול מצריים יפסק באופן גורף. לעומת זאת, המפגינים המצריים שמנסים בכל דרך אפשרית לגרום להפסקת הקשרים המדיניים והכלכליים עם ישראל כנראה שלא מודעים לאובדן ההכנסה שנאמדת בכ- 1 מיליארד דולר וכניסה של כ- 70 אלף עובדים למעגל האבטלה שעומד כרגע על כ-12% כתוצאה מהסכם ה-QIZ. זאת מעבר למאות מיליוני הדולרים בסחר הישיר בין ישראל למצריים,


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}