התקנות נכנסות לתוקף • כך תרכשו סלולרי
תקנון חדש דורש שקיפות מלאה בכל הנוגע לעסקאות רכישת קו סלולרי: שני עמודים עם פירוט מדויק ומופשט, בירור כל נקודה • מסמך ההנחיות המלא
- אבי גליק, בחדרי חרדים
- י"ג אלול התשע"א
- 1 תגובות
מחר (ג) תיכנסנה לתוקפן הוראות חדשות בעניין תכולת הסכם ההתקשרות של חברה סלולארית ואופן ביצוע ההתקשרות בין מנוי לחברה סלולארית.
ההוראות החדשות יגבירו את השקיפות של הסכם ההתקשרות עם המנוי, ויאפשרו לו להבין את ההסכם ביתר קלות.
כל הסכם התקשרות יכלול שני עמודים מפושטים. הראשון - עמוד בו יפורטו עיקרי פרטי תוכנית ההתקשרות של הלקוח עם החברה. השני - טופס גישה לשירותים, שבו יסמן הלקוח לאיזה שירותים הוא מעוניין להיות נגיש ולאיזה לא.
החברה תהיה מחויבת לשמור עותק עדכני של ההסכם שנערך עם המנוי וכל שינוי שבוצע בו.
התיקונים החדשים הם חלק מ-16 תקנות צרכניות שהוכנסו לרישיון החברות.
לתועלת הגולשים אנו מצרפים את עיקרי התוכנית:
א. הסכם ההתקשרות יכלול בראשיתו את "עמוד עיקרי פרטי התכנית", עמוד נפרד, אחד בלבד, מודפס, שיפורטו בו באופן ברור ומדויק, ללא כל תוספות או שינויים בכתב יד, הדברים הבאים:
(1) שם החברה או הסמליל ("לוגו") שלה, פרטי נציג החברה שביצע את ההתקשרות, תאריך ביצוע העסקה, פרטי המנוי לרבות שם המנוי, מספר זהות, מען, מספר הטלפון שאליו מתייחס ההסכם מספר טלפון נוסף של המנוי שאליו תישלחנה הודעות בדבר שיעור ניצול חבילת גלישה ודגם המכשיר שנרכש.
(2) משך תקופת ההתחייבות, ככל שקיימת ומועד סיומה (רלוונטי למנויים עסקיים עם מעל 100 קווים).
(3) כל התעריפים שעל פיהם תחייב החברה את המנוי עבור השירותים שביקש המנוי לקבל בעת ביצוע ההתקשרות, וכן שיעורו של כל תשלום קבוע, ככל שקיים במסגרת ההתקשרות; תעריפי השירותים יוצגו בטבלה בעל שתי עמודות – "שם השירות" ו"מחיר השירות".
(4) מחירו הכולל של המכשיר הנרכש בעת ביצוע ההתקשרות, וככל שהוסכם על תשלום לשיעורין בעבור המכשיר – שיעורו של כל תשלום.
(5) כל הטבה הניתנת למנוי תוך ציון שווי ההטבה ומשך הזמן המדויק בה תינתן ההטבה.
(6) אופן חישוב הסכום שיידרש המנוי לשלם בגין הפרת ההתחייבות (רלוונטי למנויים עסקיים עם מעל 100 קווים).
(7) לעניין מנוי עסקי – מידע בדבר העלאת תעריפים במהלך תקופת ההתחייבות ככל שאפשרות זו קיימת במסגרת תנאי הסכם ההתקשרות, לרבות מועד העלאת התעריף ואישורו.
(8) מידע בדבר יתרת תשלום ו/או ביטול הטבה עבור ציוד קצה שנרכש מהחברה בהתקשרות קודמת.
(9) התחייבותה של החברה לשלם למנוי את תשלום דמי היציאה שבהם חויב על ידי החברה הקודמת ואופן פריסת התשלום.
(10) הצהרה של המנוי לפיה הוא קרא את העמוד וכי זה נמסר לידיו בעת ביצוע ההתקשרות. לצד ההצהרה תימצא חתימה מקורית של המנוי וכן יצוינו פרטי נציג החברה אשר ביצע את ההתקשרות וחתימתו המקורית. ההצהרה תופיע בסופו של "עמוד עיקרי פרטי התכנית".
"טופס גישה לשירותים"
ב. לאחר עמוד עיקרי פרטי התכנית יבוא "טופס גישה לשירותים", שיהיה עמוד נפרד, מודפס, עליו יידרש המנוי לסמן את בחירתו באשר לנגישות כל מספר טלפון אליו מתייחס הסכם ההתקשרות לשירותים שונים. הטופס מצורף כנספח.
ג. מנוי רשאי לבקש מהחברה בכל עת בעל פה או בכתב, לשנות את בחירתו בדבר נגישות לשירותים המפורטים בטופס.
ד. החברה תצרף את הטופס לשני חשבונות הטלפון התכופים אשר יישלחו לאחר יום 13.9.11 למנוי קיים.
ה. מנוי קיים שלא יעביר לחברה את התייחסותו לטופס עד ליום 13.12.11 ייחסם לקבלת השירותים המפורטים בסעיף 3 בטופס תוך 7 ימי עבודה מהמועד הנ"ל.
ו. החברה תפרסם את הטופס באתר האינטרנט שלה תוך 7 ימי עבודה מיום 13.9.11.
אופן ביצוע התקשרות בנוכחות שני הצדדים
ז. בהתקשרות בנוכחות נציג החברה והמנוי יפעל הנציג כדלקמן:
(1) קודם ההתקשרות יגיש נציג החברה למבקש להיות מנוי של החברה עותק מודפס של הסכם ההתקשרות ויאפשר לו לעיין בו.
(2) בעת ההתקשרות יחתמו המבקש ונציג החברה בחתימת מקור על הסכם ההתקשרות שהוגש לעיונו של המבקש. לאחר החתימה כאמור, ימסור נציג החברה למנוי את העותק מהסכם ההתקשרות עליו מופיעות חתימותיהם המקוריות של נציג החברה והמנוי.
(3) לאחר ביצוע האמור לעיל רשאי נציג החברה להחתים את המנוי על הסכם התקשרות זהה לזה שנחתם בחתימות מקור, תוך שימוש באמצעים אלקטרוניים.
(4) אם ביקש המנוי לערוך שינוי בתנאי הסכם ההתקשרות, לרבות בקשה לקבל שירות נוסף, לבטל שירות או להצטרף לחבילת שירות – תימסר למנוי בעת בקשת השינוי הודעה מודפסת
הנושאת את שם החברה או הסמליל שלה, בה יצוינו פרטי השינוי שבוצע, מועד כניסתו לתוקף וכן שמם המלא של נציג החברה והמנוי וחתימותיהם המקוריות.
אופן ביצוע ההתקשרות בעסקת "מכר מרחוק" (עסקאות שאין בהן קשר יכיר בין מוכר לקונה ונעשות בדרך הכלל באמצעות הטלפון או האינטרנט)
ח. בעסקת "מכר מרחוק" יישלח למנוי "מסמך תנאי ההתקשרות" שכולל את "עמוד עיקרי פרטי התכנית" ו-"טופס גישה לשירותים" כשהוא מסומן בהתאם לבחירותיו של המנוי כפי שנמסרו בעל פה לנציג החברה.
ט. מסמך תנאי ההתקשרות יישלח אל המנוי באמצעות דואר רגיל. מסמך זה יכול שיישלח אל המנוי באמצעות דואר אלקטרוני או פקסימיליה, אם המנוי נתן את הסכמתו לכך.
י. אם ביקש המנוי לערוך שינוי בפרט המופיע ב"מסמך תנאי ההתקשרות", לרבות בקשה לקבל שירות או חבילת שירות, תשלח החברה למנוי בדרכים המצוינות לעיל הודעה מודפסת הנושאת
את שם החברה או הסמליל שלה, בה יצוינו פרטי השינוי שבוצע, מועד כניסתו לתוקף, תעריף השירות או חבילת השירות וכן שמם המלא של נציג החברה והמנוי.
ההוראות החדשות יגבירו את השקיפות של הסכם ההתקשרות עם המנוי, ויאפשרו לו להבין את ההסכם ביתר קלות.
כל הסכם התקשרות יכלול שני עמודים מפושטים. הראשון - עמוד בו יפורטו עיקרי פרטי תוכנית ההתקשרות של הלקוח עם החברה. השני - טופס גישה לשירותים, שבו יסמן הלקוח לאיזה שירותים הוא מעוניין להיות נגיש ולאיזה לא.
החברה תהיה מחויבת לשמור עותק עדכני של ההסכם שנערך עם המנוי וכל שינוי שבוצע בו.
התיקונים החדשים הם חלק מ-16 תקנות צרכניות שהוכנסו לרישיון החברות.
לתועלת הגולשים אנו מצרפים את עיקרי התוכנית:
א. הסכם ההתקשרות יכלול בראשיתו את "עמוד עיקרי פרטי התכנית", עמוד נפרד, אחד בלבד, מודפס, שיפורטו בו באופן ברור ומדויק, ללא כל תוספות או שינויים בכתב יד, הדברים הבאים:
(1) שם החברה או הסמליל ("לוגו") שלה, פרטי נציג החברה שביצע את ההתקשרות, תאריך ביצוע העסקה, פרטי המנוי לרבות שם המנוי, מספר זהות, מען, מספר הטלפון שאליו מתייחס ההסכם מספר טלפון נוסף של המנוי שאליו תישלחנה הודעות בדבר שיעור ניצול חבילת גלישה ודגם המכשיר שנרכש.
(2) משך תקופת ההתחייבות, ככל שקיימת ומועד סיומה (רלוונטי למנויים עסקיים עם מעל 100 קווים).
(3) כל התעריפים שעל פיהם תחייב החברה את המנוי עבור השירותים שביקש המנוי לקבל בעת ביצוע ההתקשרות, וכן שיעורו של כל תשלום קבוע, ככל שקיים במסגרת ההתקשרות; תעריפי השירותים יוצגו בטבלה בעל שתי עמודות – "שם השירות" ו"מחיר השירות".
(4) מחירו הכולל של המכשיר הנרכש בעת ביצוע ההתקשרות, וככל שהוסכם על תשלום לשיעורין בעבור המכשיר – שיעורו של כל תשלום.
(5) כל הטבה הניתנת למנוי תוך ציון שווי ההטבה ומשך הזמן המדויק בה תינתן ההטבה.
(6) אופן חישוב הסכום שיידרש המנוי לשלם בגין הפרת ההתחייבות (רלוונטי למנויים עסקיים עם מעל 100 קווים).
(7) לעניין מנוי עסקי – מידע בדבר העלאת תעריפים במהלך תקופת ההתחייבות ככל שאפשרות זו קיימת במסגרת תנאי הסכם ההתקשרות, לרבות מועד העלאת התעריף ואישורו.
(8) מידע בדבר יתרת תשלום ו/או ביטול הטבה עבור ציוד קצה שנרכש מהחברה בהתקשרות קודמת.
(9) התחייבותה של החברה לשלם למנוי את תשלום דמי היציאה שבהם חויב על ידי החברה הקודמת ואופן פריסת התשלום.
(10) הצהרה של המנוי לפיה הוא קרא את העמוד וכי זה נמסר לידיו בעת ביצוע ההתקשרות. לצד ההצהרה תימצא חתימה מקורית של המנוי וכן יצוינו פרטי נציג החברה אשר ביצע את ההתקשרות וחתימתו המקורית. ההצהרה תופיע בסופו של "עמוד עיקרי פרטי התכנית".
"טופס גישה לשירותים"
ב. לאחר עמוד עיקרי פרטי התכנית יבוא "טופס גישה לשירותים", שיהיה עמוד נפרד, מודפס, עליו יידרש המנוי לסמן את בחירתו באשר לנגישות כל מספר טלפון אליו מתייחס הסכם ההתקשרות לשירותים שונים. הטופס מצורף כנספח.
ג. מנוי רשאי לבקש מהחברה בכל עת בעל פה או בכתב, לשנות את בחירתו בדבר נגישות לשירותים המפורטים בטופס.
ד. החברה תצרף את הטופס לשני חשבונות הטלפון התכופים אשר יישלחו לאחר יום 13.9.11 למנוי קיים.
ה. מנוי קיים שלא יעביר לחברה את התייחסותו לטופס עד ליום 13.12.11 ייחסם לקבלת השירותים המפורטים בסעיף 3 בטופס תוך 7 ימי עבודה מהמועד הנ"ל.
ו. החברה תפרסם את הטופס באתר האינטרנט שלה תוך 7 ימי עבודה מיום 13.9.11.
אופן ביצוע התקשרות בנוכחות שני הצדדים
ז. בהתקשרות בנוכחות נציג החברה והמנוי יפעל הנציג כדלקמן:
(1) קודם ההתקשרות יגיש נציג החברה למבקש להיות מנוי של החברה עותק מודפס של הסכם ההתקשרות ויאפשר לו לעיין בו.
(2) בעת ההתקשרות יחתמו המבקש ונציג החברה בחתימת מקור על הסכם ההתקשרות שהוגש לעיונו של המבקש. לאחר החתימה כאמור, ימסור נציג החברה למנוי את העותק מהסכם ההתקשרות עליו מופיעות חתימותיהם המקוריות של נציג החברה והמנוי.
(3) לאחר ביצוע האמור לעיל רשאי נציג החברה להחתים את המנוי על הסכם התקשרות זהה לזה שנחתם בחתימות מקור, תוך שימוש באמצעים אלקטרוניים.
(4) אם ביקש המנוי לערוך שינוי בתנאי הסכם ההתקשרות, לרבות בקשה לקבל שירות נוסף, לבטל שירות או להצטרף לחבילת שירות – תימסר למנוי בעת בקשת השינוי הודעה מודפסת
הנושאת את שם החברה או הסמליל שלה, בה יצוינו פרטי השינוי שבוצע, מועד כניסתו לתוקף וכן שמם המלא של נציג החברה והמנוי וחתימותיהם המקוריות.
אופן ביצוע ההתקשרות בעסקת "מכר מרחוק" (עסקאות שאין בהן קשר יכיר בין מוכר לקונה ונעשות בדרך הכלל באמצעות הטלפון או האינטרנט)
ח. בעסקת "מכר מרחוק" יישלח למנוי "מסמך תנאי ההתקשרות" שכולל את "עמוד עיקרי פרטי התכנית" ו-"טופס גישה לשירותים" כשהוא מסומן בהתאם לבחירותיו של המנוי כפי שנמסרו בעל פה לנציג החברה.
ט. מסמך תנאי ההתקשרות יישלח אל המנוי באמצעות דואר רגיל. מסמך זה יכול שיישלח אל המנוי באמצעות דואר אלקטרוני או פקסימיליה, אם המנוי נתן את הסכמתו לכך.
י. אם ביקש המנוי לערוך שינוי בפרט המופיע ב"מסמך תנאי ההתקשרות", לרבות בקשה לקבל שירות או חבילת שירות, תשלח החברה למנוי בדרכים המצוינות לעיל הודעה מודפסת הנושאת
את שם החברה או הסמליל שלה, בה יצוינו פרטי השינוי שבוצע, מועד כניסתו לתוקף, תעריף השירות או חבילת השירות וכן שמם המלא של נציג החברה והמנוי.
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות