כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

פשרת העירייה: דירה מעופשת ומלאה בארגזים • תמונות

מחריף המאבק בשכונת רמות: ילדות בנות 4 הועברו ממבנה מרווח לדירה מעופשת הנמצאת בירכתי השכונה • ההורים: "נתבע את העירייה" • העירייה: "נרשם גידול מבורך"

דירת הגן שהקצתה העירייה. צילום: בחדרי חרדים
דירת הגן שהקצתה העירייה. צילום: בחדרי חרדים

למרות שחלפו שבועיים מאז פתיחת שנת הלימודים, טרם נמצא פתרון לתלמידות הילדות הלומדות בגנים בשכונת רמות.

כזכור, הורי הילדות יצאו להפגנה כנגד החלטת העירייה להעביר את הבנות ממבנה הגן העירוני לדירות קטנות ומוזנחות. ההורים טוענים שהעירייה פועלת משיקולים לא ענייניים, בשל העובדה כי העירייה רוצה להעביר את המבנה לטובת גן אחר, שם לומדות כמה פונקציונריות.

בעיריית ירושלים החליטו אמש (א') בצעד מהיר לערוך שיבוץ חדש לכלל התלמידות ולשבץ חלק מהן בדירות מוזנחות המשמשות כגנים.

על פי המתווה אותו הציעה העירייה הוחלט לאפשר לבנות בגיל 4 ללמוד במבנה הקבוע והמרווח, ואילו את הילדות שלמדו באותו מבנה הוחלט להעביר לדירה מוזנחת הנמצאת בריחוק מקום.

הדיירים של הדירה אליה מתכוננת העירייה להעביר את הבנות מתנגדים לפתיחת הגן בבנין המגורים ומתכוננים להוציא צו מניעה לעירייה.

בנוסף, קבוצה נוספת של תלמידות נשלחה ללמוד בדירה נוספת בתחתית הרחוב.

הבוקר (ב') הגיעו ההורים לגן הילדים ברח' אהרון אשכולי 116 וגילו כי הדירה מלאה בארגזים.

"34 בנות למדו בסלון צפוף אחד, לא היה מקום לזוז, השירותים לא מתאימים בגובה לילדות קטנות, אין להן חצר או אזור משחקים", אומר אחד ההורים בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "במקום שהנציגים ידאגו להשיג מבנים התשובה שנתנו לנו היא שיבוץ שרק החזיר אותנו אחורה עם המצב. זאת שערורייה, בעירייה עושים מה שבראש שלהם על חשבון הבנות".

ההורים מספרים כי הסחבת אליה נקלעו בעקבות המצב גורמת להם להפסיד ימי עבודה: "עד מתי נוכל להמשיך לתרץ תירוצים למעסיקים שלנו, כל יום תירוץ אחר?".

בכוונת ההורים לגייס סכום של 3,000 שקל ולעתור מנהלית נגד עיריית ירושלים זאת כדי שהאחרונה תקצה להם את המבנים הריקים שנמצאים ברשות מוסדות 'אור תורה' בשכונת רמות.

"בהליך משפטי- העירייה תפסיד- אנחנו עם האמת", אומרים ההורים.

עיריית ירושלים מסרה בתגובה: "מדובר במחסור ב2 כיתות גן בשכונת רמות ב, שם נרשם גידול מבורך. העירייה מנהלת מערך קדחתני ואינטנסיבי למציאת פתרון כולל לכלל המגזרים והאוכלוסיות בשכונה, מתוך מטרה למציאת מענה הולם לצרכי כלל ילדי העיר.

"שלא כפי שמצוין בפנייה, אגף מנח"ח העמיד בפני הילדים פתרון חלופי העונה על הצרכים בשכונה, מתוך כוונה להגיע לפתרון כולל כבר בימים הקרובים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}