כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

רק עיתונים אתם יודעים להחרים? • טור מיוחד

החרם על חברת 'תנובה' החל, והציבור החרדי - הסובל העיקרי מהמחירים המאמירים - שוב משתרך הרחק מאחור • אבי גליק הצטרף למחאה - ומבקש: "אל תוותרו!"

חרדי מתלבט ליד מקרר מוצרי החלב. צילום: פלאש 90
חרדי מתלבט ליד מקרר מוצרי החלב. צילום: פלאש 90

המחאה נגד תנובה יוצאת היום לדרך. אלפי משקי בית כבר הצטרפו למחאה ובכוונתם להחרים במהלך החודשים הקרובים את מכלול מוצרי תנובה, עד שהחברה תיענה לדרישתם, תתקפל ותוזיל את המחירים בעשרות אחוזים.

הטיעונים שעומדים בבסיסה של המחאה מעוררים סימפטיה המונית: החברה העלתה ללא כל הצדקה את מחירי מוצרי החלב שוב ושוב, בהנחה שהצרכן הישראלי - החסום בכל מקרה בפני תחרות - יאלץ לשלם במיטב כספו.

אין לי מושג אם המחאה תצלח, האם היא תתפוגג בין שלל מבצעים המתוכננים לקראת החגים או שסתם ככה יתברר שוב שהצרכן הישראלי כוחו בפיו בלבד, והוא אינו מסוגל להתגבר על הריר העולה בגרונו ולהימנע מצריכת מוצרים במשך תקופת מה כאקט מחאתי.

דבר אחד איני מצליח להבין: להוציא יהודה משי זהב, טרם שמענו את קולו של איזה עסקן ידוע או איש ציבור חרדי בעד המחאה. כל אותם מאכערים, המארגנים חדשות לבקרים חרמות ונידויים נגד כל מה שאינו 'הולך בתלם', לא מצאו לנכון לעורר את הציבור החרדי למאבק ראוי והוגן באמת, כזה שגם עשוי לסייע לכל אחד ואחת מאיתנו.

הציבור החרדי במדינת ישראל - זה שנפגע יותר מכולם מיוקר המחייה - הוא היחיד שבאמת יכול להשפיע ולשנות באמצעות חרמות; הוא היחיד שעומד מאחורי ההצהרה - ומחרים באמת. עד היום ניתן לשמוע חרדים שאינם פותחים חשבון בבנק לאומי, בשל אותו חרם עתיק מלפני יותר מחצי יובל - שהתפוגג זה מכבר, שלא לדבר על 'שפע שוק' וכדומה.

לימדונו חז"ל: 'במקום שאין איש השתדל להיות איש' - לכן, מבמה זו אני קורא ומבקש: אנא הצטרפו לחרם. זו ההזדמנות שלנו לעשות משהו מועיל למען עצמינו. אל תקנו מוצרי תנובה בתקופה הקרובה; אל תתקרבו למבצע\הוזלה מיוחדת\מחיר אפסי הקשור במוצרי תנובה.

תנו צ'אנס לחרם, לעצמכם, ולכיס של כל אחד ואחת מאיתנו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}