כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

פרטנר תפטר כ-150 עובדים אחרי החגים "לצורך התייעלות"

מדי שנה פרטנר מבצעת מה שהיא מכנה התאמות כוח אדם לצרכי החברה • מהלך הפיטורים בפרטנר דומה למהלך דומה שנעשה בשנה שעברה, בו פוטרו כ-130 עובדים

  • י"ג אלול התשע"א
הפגנת עובדים בעבר מול משרדי אורנג'
הפגנת עובדים בעבר מול משרדי אורנג'

חברת פרטנר תזמן לשימוע פיטורין כ- 150 עובדים אחרי החגים. העובדים שיפוטרו יהיו מאגפים שונים בחברה, אך אין כוונה לפטר עובדי שירות.

פרטנר, חברת הסוללר הגדולה במדינה במונחי כוח אדם, מעסיקה כ-7,500 עד 8,000 עובדים. מהלך הפיטורים בפרטנר דומה למהלך דומה שנעשה בשנה שעברה, בו פוטרו כ-130 עובדים. מדי שנה פרטנר מבצעת מה שהיא מכנה התאמות כוח אדם לצרכי החברה.

מפרטנר נמסר בתגובה, כי "כחלק מהתנהלותה העסקית השוטפת פרטנר בוחנת מעת לעת את מבנה ההוצאות, לרבות נושא כוח האדם בחברה. ענף הסוללר בישראל סובל מהתגברות התחרות שמובילה לשחיקה בהכנסות ומניית פרטנר נפלה ב-40% בשנה האחרונה".

בסוף 2010, הודיעה החברה כי הציבה לעצמה יעד דווקא להגדיל את מצבת כוח האדם שלה מ-6,800 ל-7,750 עד סוף 2011. בינואר 2011, הודיעה החברה על הכשרה של 700 נציגי שירות חדשים, אולם גיוס כזה עולה כסף.

תוצאות הרבעון הראשון של 2011 אצל פרטנר היו נמוכות מאלה שלסלקום ואחד ההסברים שסיפקה החברה הוא גיוס והכשרת העובדים לאורך הרבעון, שאמורים לשאת פירות רק החל מהרבעון השני.

כעת, פרטנר היא כבר חברת הסלולר הגדולה מבחינת מספר העובדים והיא הולכת וגדלה. לאור זאת, אין זה פשוט עבורה להציג מדדים תפעוליים טובים משל המתחרות.

נושא כוח האדם בחברה הוא רגיש מאוד. בשנת 2009 התחייב המנכ"ל הקודם, דוד אבנר, כי לא יפטר עובדים בעקבות המשבר הפיננסי. אבנר אומנם עמד בדבריו, אך מיד בינואר 2010 פיטרה החברה כ-130 עובדים.

בדצמבר 2010 פיטרה החברה 50 עובדים נוספים. בפרטנר ציינו באותה תקופה כי הפיטורים הם חלק מתוכנית העובדה של 2011 ולא צפויים פיטורים נוספים במהלך שנת תקציב זו.

עם זאת, החברה החליטה לפטר 150 עובדים נוספים ב-2011, קרי - לחרוג מהתוכנית המקורית. חריגה זו נובעת, כפי הנראה, מהידרדרות חדה יחסית בנתונים הכספיים של החברה בשני הרבעונים הראשונים של השנה. הידרדרות זו נובעת מתהליכי הגברת התחרות בהם נוקט שר התקשורת משה כחלון.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}