כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

לאחר שנים: הנהלת 'העדה' מתכנסת לדיון חירום

לאחר שנים שלא התכנסה הנהלת 'העדה' לדיונים שוטפים - קיבלו ראשי הארגון הזמנה לכינוס חירום • על הפרק: נהירת מאות אברכים לשירות אזרח • בפנים: ההזמנה

חברי הבד"ץ העדה החרדית במרפסת 'זופניק'. צילום ארכיון
חברי הבד"ץ העדה החרדית במרפסת 'זופניק'. צילום ארכיון



לאחר שנים רבות בהם לא התכנסה הנהלת 'העדה החרדית' לדיונים שוטפים, שלחה מזכירות 'העדה החרדית' הזמנה לכל הרבנים, הדיינים והמו"צים הפועלים מטעם 'העדה החרדית בירושלים ובבית שמש, הזמנה לכינוס חירום שייערך בבנייני זופניק.

על סדר היום הונח נושא בודד: הנהירה של אברכים חרדים רבים לשירות אזרחי ולאומי לצורך פרנסה.

במכתב שנשלח לכל רבני הקהילות ונחשף לראשונה באתר 'בחדרי חרדים' נכתב: "כל מי שיש לו יד וגורם או מסייע לבחור או לאברך להתגייס למקומות אלו הוא בכלל דין מסית ומדיח ובכלל מחטיאי הרבים שאין מספיקים בידו לעשות תשובה.

"ובשנים האחרונות העמיקו את הצרה כאשר מקומות העבודה שילבו בתוך הצבא עצמו, ועיננו רואות של המתחבר לגיוסים שונים אלו מחריב את עצמו ואת משפחתו ואנה אנו באים כאשר באו בנים עד משבר, ואך מסווה הבושה הוסר מהם, כאשר אף הם משמשים כשוטרים במשטרת השמד שלהם.

"הדבר נוגע לכל הציבור בכל מקום, העלולים חס ושלום להתפתות וליפול למצודה נוראה זו.

"לאור זאת אנחנו מזמינים את כל הקהילות בראשותם של הגאב"ד הגרי"ט וייס הראב"ד הגר"מ שטרנבוך וחברי הבד"ץ לעורר את החובה המוטלת עלינו לעמוד על המשמר".

הכנס ייערך מחר (ב') בבית המדרש 'זכרון ישראל' בבנין זופניק שבשכונת מאה שערים.

את המשא המרכזי ישמיע הגאון רבי חיים אורי פריינד - חבר הבד"ץ, והרב גבריאל נויפלד ישמיע את דבר האסיפה ויזעק כנגד אלו 'הנועצים את טלפיהם בחומת הקדושה'.

המכתב שנשלח לכל רבני הקהילות • צילום: בחדרי חרדים



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 42 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}