כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

עשור ל'תאומים' • התרעה ממוקדת על השכונות החרדיות • ישיבות הוזהרו

התאומים קרסו לפני עשור, אך הטרור עדיין כאן • שוטרים חמושים נשלחו, בין היתר, לבתי-הכנסת בניו-יורק בשל איומים לפוצץ מכונית תופת ביום הזיכרון • עסקנים: התרעה ממוקדת בשכונות החרדיות • צפו: וידאו מהתדרוך המשטרתי בלייקווד • ואיזו הודעה של ה-BBC גרמה לבהלת ענק?

לייקווד נערכת לאיומי יום הזיכרון. צילום: lakewoodlocal.com
לייקווד נערכת לאיומי יום הזיכרון. צילום: lakewoodlocal.com



מה שהיה הוא שיהיה: ארצות הברית תעצור היום (א) את נשימתה ותציין - באמצעות אלפי טקסי זיכרון - עשור למתקפת הטרור האנושה שקיפדה את חייהם של 2998 קורבנות והצליחה לזעזע את המעצמה האמריקנית ואת העולם כולו.

אך נראה, כי למרות העשור שחלף - כמעט דבר לא השתנה.

המשטרה מתדרכת את תלמידי ישיבת לייקווד (באדיבות lakewoodlocal.com):


רב המרצחים בן-לאדן חוסל, אך קודקודים אחרים של הטרור ממשיכים לחיות ולאיים. בניו יורק ובוושינגטון העלו את רמת הכוננות לנוכח התרעות ממוקדות.

כוחות הביטחון פזורים באלפיהם - באמצעות שוטרים חמושים ומחסומי בידוק - בעיקר במרכזי הערים ניו יורק ובוושינגטון. זאת, בניסיון למנוע מארגון הטרור אל-קאעידה לפגוע דווקא ביום הסמלי - 11 בספטמבר.

רמת הכוננות עלתה

בטקס המרכזי ב'גראונד זירו' - זירת הפיגוע בבניני התאומים - תיחשף האנדרטה לחללי הפיגוע.

הטקס ייעצר כמה פעמים לדקת דומייה לציון הזמנים המדויקים בהם ארבעת המטוסים התרסקו ומגדלי התאומים קרסו.

במסמך פנימי של ה-FBI, שצוטט הבוקר בעיתון 'ישראל היום', נכתב: "קיימת אפשרות כי אל-קאעידה מתכנן להוציא לפועל התקפות כולל הפעלה אפשרית של מכונית תופת באמצעות שלושה אנשי 'אל קאעידה' שחדרו לארה"ב".

על-פי הדיווח, המידע הגיע לרשויות ממודיע של הסי.איי.אי, שבשבוע שעבר העביר דיווח כי מנהיג אל-קאעידה החדש איימן א-זוואהירי נתן הוראה לציין את העשור לפיגוע התאומים בפיגוע נוסף על אדמת ארה"ב.

הנשיא ברק אובמה כינס את הצוות הביטחוני הבכיר שלו לדיון על ההיערכות וביקש לקחת ברצינות כל איום.

אש אוכלת את התאומים. צילום: ויקיפדיהצילום: אש אוכלת את התאומים. צילום: ויקיפדיה
אש אוכלת את התאומים. צילום: ויקיפדיה


ומה קורה בשכונות החרדיות?

מאות שוטרים חמושים נראו השבת ברחובות ברוקלין החרדית בשכונות בורו פארק, ויליאמסבורג, קראון הייטס ופלטבוש - חלקם ניצבו בפתחי בתי הכנסת הגדולים, אחרים עמדו בצמתים, או פיטרלו בניידות משטרה לאורך הרחובות.

העסקן ר' אברהם יעקב פרידמן, איש הקשר בין הקהילה היהודית בניו יורק לבין המחלקה לביטחון פנים של ארה"ב, שהשתתף במסיבת העיתונאים המיוחדת שערך אירגון האף. בי. אי. ביחד עם המשטרה, אמר כי המשטרה והמחלקה לביטחון המדינה תגברה את האבטחה בניו יורק כבר מיום חמישי בכל תחנות הרכבת והתחנות המרכזיות, ליד החנויות הגדולות בכניסה לגשרים ולמנהרות, ובכל בתי הכנסת בניו יורק, כמו גם ברחובות המרכזיים של השכונות החרדיות.

פרידמן הוסיף ואמר, כי הוא קורא לכלל הציבור החרדי בשכונות החרדיות לגלות עירנות מירבית לגבי חפצים חשודים או מכוניות חשודות החונות ליד בתי כנסת או בצירים המרכזיים של השכונה.

פרידמן ציין כי מערכת המודיעין חוששת כי אל קאעידה תנסה לערוך פיגוע בשעת הטקס המרכזי בוושינגטון, בגראונד זירו, שם אמורים להשתתף שלושת נשיאי ארה"ב - קלינטון, בוש ואובמה - ופיגוע שלישי חלילה באחד הריכוזים החרדיים בניו יורק.

משטרת ניו ג'רזי שיגרה ביום שישי בבוקר צוות מיוחד לישיבת בית מדרש גבוה בלייקווד על מנת לתדרך אישית את התלמידים בעקבות העלאת רמת הכוננות לקראת יום הזיכרון לאירועי אסון התאומים.

דקות של חרדה

דקות של חרדה עברו שלשום (ו) על אלפי אמריקנים המחוברים לחשבון הטוויטר של רשת אן.בי. סי, שם הופיעה ההודעה: "מטוס חטוף התרסק בגראונד זירו".

על רקע המצב הבטחוני הרגיש בארה"ב, נפרץ חשבון הטוויטר של רשת התקשורת על-ידי האקרים, ששתלו בו הודעות כוזבות.

בין ה'ציוצים' (הודעות בשפת ה'טוויטר') שפורסמו בחשבון: "זאת אינה בדיחה. גראונד זירו הותקף זה עתה. אנו מנסים לשגר את הכתבים שלנו"; "מבזק: גראונד זירו הותקף. טיסה 5736 התרסקה באתר"; "אן.בי.סי ניוז הותקף".

לאחר מכן התנצלה הרשת: "אנו עובדים עם חברת טוויטר לתקן את המצב ומתנצלים בכנות על החרדה שהיתה יכולה להיווצר על ידי מעשה פוחז ובלתי אחראי זה". הם העבירו את הטיפול בנושא לידי ה-FBI.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}