כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

ה'גדולים' התחרטו • הנהלת 'איתרי' חוזרת לתפקד

במכתב ה'גדולים' שפורסם לפני חודש הותקפה הנהלת ישיבת איתרי על פנייתה לערכאות, במסגרת מאבק השליטה עם בוגרים • השבוע חתמו ה'גדולים' על מכתב הפוך

"חתימתנו במכתב מיום א' אב בטלה ומבוטלת". הגרי"ש אלישיב
"חתימתנו במכתב מיום א' אב בטלה ומבוטלת". הגרי"ש אלישיב

מאבק השליטה בישיבת 'איתרי' שהלך והסלים בשנים האחרונות – הולך ומחריף.

כפי שפרסם אתר 'בחדרי חרדים', לפני חודש חתמו הגרי"ש אלישיב, הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי, על מכתב המעניק את השליטה בישיבה לעמותת 'איתרי', הנשלטת על ידי הרב חיים וייס, בעבר מנהל הישיבה.

אלא שהשבוע הם חותמים על מכתב המבטל את המכתב הקודם, ומעביר את השליטה לידי עמותת 'נזר מרדכי' בה חברים בוגרי הישיבה אשר זוכים לתמיכה רחבה מראש הישיבה – הגר"ש פישר והרבנית גולדה אליפנט.

עוד בנושא:
בית המשפט קבע: ישיבת 'איתרי' שייכת לבוגרים
המחלוקת ב'איתרי' חוזרת לגדולי ישראל • המסמכים

המחלוקת בין שתי העמותות החלה עוד בימיו של ראש הישיבה – הגר"מ אליפנט זצ"ל. כל עמותה משכה לצד אחד, כשבסיס הויכוח נמצאים שטחי הענק ששיכים לישיבה.

לפני כחודש נראה היה שהמחנה שהתנגד במשך כל השנים לשליטת ראש הישיבה – זכה במריבה עתיקת היומין, אך השבוע, כאמור, חל מהפך וגדולי ישראל התייצבו לצד הגווארדיה הישנה והחליטו לגבות אותה במאבק השליטה המתוקשר.

במכתב הנחשף לראשונה באתר 'בחדרי חרדים' נכתב: "מאחר שהוברר בפני שישנו חשש נזק למוסדות התורה על כן חתימתי במכתב מיום א' אב בטלה ומבוטלת". על המכתב חתומים :הגרי"ש אלישיב, הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי.

הסאגה החלה כאשר בית הדין פסק כי עמותת 'איתרי' תשלוט בישיבה. מפרק העמותה, עתר לבית המשפט כנגד החלטת בית הדין, ובית המשפט החליט להוסיף לעמותת 'איתרי' 150 חברים, מה שעיקר למעשה את יכולתם של ראשי העמותה לפעול.

לאחר פסיקת בית המשפט הוציאו גדולי ישראל מכתב בו נכתב: "אי ציות לפסק בית הדין, הרי הוא מרים יד בתורת משה ועונשו חמור, ועל כן חובה על כל אחד לציית ללא עוררין לכל האמור בזה".

בעמותת 'איתרי' החלו החגיגות, שנמשכו חודש, אך השבוע מבטלים גדולי ישראל את חתימתם ומעבירים את השליטה לעמותת 'נזר מרדכי'.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}