כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

הנהלת הישיבה דורשת את הנגנים • בחורים: "לא נסכים"

'בית מתיתיהו' שוב סוערת: ההנהלה דורשת את הנגנים כדי לעקור את הרדיו • בחור: "מתפתח מיני-מרד. בחורים חוששים שהמכשיר ייהרס" • בבוקר: בחור נפל מחדרו ונפצע בינוני

בנין ישיבת בית מתיתיהו. צילום ארכיון: עוזי ברק
בנין ישיבת בית מתיתיהו. צילום ארכיון: עוזי ברק



בחורי ישיבת 'בית מתיתיהו' בבני ברק, הופתעו לגלות בתחילת הזמן כי הנהלת הישיבה אוסרת להחזיק נגנים ללא אישור מפורש מההנהלה.

בחורי ישיבות רבים מחזיקים בנגנים על מנת להקליט את השיעורים של הר"מים והמשגיחים. בשעות הלילה, מנצלים הבחורים את הזמן לפני השינה בכדי לשנן ולחזור על תלמודם.

למרות השימוש החיובי בנגנים, אסרו בישיבות רבות את השימוש במכשירים המדוברים בשל העובדה שניתן לשמוע באמצעותם ערוצי רדיו שאינם עולים בקנה אחד עם החינוך הישיבתי.

ישיבת 'בית מתיתיהו' החליטה לצאת במלחמת חורמה כנגד הנגנים, ובמודעה שנתלתה בבית המדרש בתחילת הזמן נכתב: "הואיל ואין להחזיק בישיבה בשופ"א נגן שלא הוסר ממנו הרדיו הננו להודיע לבני הישיבה הקדושה שיחי'.

"כדי להבטיח את ביטול הרדיו באופן הרצוי צריך לבצע את הניתוק על ידי בעל מקצוע שהישיבה ממליצה עליו, כמו כן כל נגן צריך שיהיה בו סימן שבוצע בו ניתוק.

"על כן על כל אחד מבני הישיבה למסור את הנגן שלו עד עד יום שישי י' אלול לר' מיון הי"ו(ציון אסור מנהל הישיבה מ.ו.) על מנת שימסרנו לטכנאי המבצע ניתוק מוחלט (ניתוק טכני ולא בתוכנה).

"גם נגנים שכבר נותק בהם הרדיו על ידי מחשב מחויבים בניתוק הנ"ל, כמו כן גם מי שניתק על ידי הנ"ל ואין לו מדבקה מחויב למסור כדי להדביק מדבקה המאשרת את הניתוק.

"לאחר מכן אם ימצא בידי אחד מבני הישיבה הקדושה נגן שאין עליו מדבקה -יילקח הנגן לצמיתות ולא יוחזר.

על החתום הנהלת הישיבה".

אחד מבחורי הישיבה אומר ל'בחדרי חרדים': "קנינו במיטב כספינו נגנים, ואנחנו לא יודעים מה יעשה הניתוק למכשיר. אם חלילה הוא ינזק אף אחד לא ישלם לנו עליו ונוצר מיני-חרם על ההחלטה של ההנהלה. בחורים רבים המחזיקים בנגן, לא העבירו אותו להנהלת הישיבה, ונראה מה יקרה בימים הקרובים".

המודעה בהיכל הישיבה • צילום: בחדרי חרדים



"נפל מהחלון ונפצע בינוני"

בתוך כך, בחור מהישיבה נפל הבוקר (ד') מגובה רב כאשר הסתובב בלילה מחוץ לחדרו בפנימייה. הבחור נפל לקרקע מגובה רב ונפצע באורח בינוני. כונני הצלה פינו אותו לבית החולים תל השומר.

כונן הצלה 'איחוד הצלה' מספר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' על האירוע: "בשעה 5:25 קיבלנו קריאה לרחוב רבנו אשר בעיר על אדם שנפגע פגיעה קשה. מצאנו את הבחור שרוע על הרצפה בין הפנימייה לבין הבניין הסמוך.

"אחד השכנים סיפר כי הוא ראה אותו נופל מהחלון לגג של הקראוון ולאחר מכן לרצפה. הבחור עצמו דיבר בתחילה וסיפר על כאבים בכל חלקי גופו. הבחור פונה באורח בינוני לבית החולים 'תל השומר'".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}