כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

חרדים לכיס • "לא יתכן שתנובה תגבה כאלו מחירים"

אחרי הקוטג' - חלב • ימים לאחר שהוכרז החרם - מצטרף הציבור החרדי לחרם הצרכנים שנועד לשבור את הקרטל על שוק החלב • יהודה משי זהב קורא לחרדים להצטרף אל החרם

מוזגים חלב יקר. צילום ארכיון
מוזגים חלב יקר. צילום ארכיון

גם הציבור החרדי, הציבור העני בישראל, צריך להצטרף למחאה נגד מחירי החלב הגבוהים של תנובה. כך אומר יו"ר זק"א, יהודה משי זהב.

אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל-אביב יזמה חרם נגד תנובה - שתתחיל ביום ב' הקרוב, אם זו לא תיענה לדרישת הצרכנים עד החגים ולא תוזיל מוצרים - אל החרם כבר הצטרפו רבים.

לטענת המוחים, לחברת תנובה חלק משמעותי בבעיית יוקר המחייה מכיוון שהיא שולטת ב-52% משוק החלב והיא "מעלה את מחירי המוצרים לעתים קרובות וללא כל הצדקה".

ראשי המוחים טוענים, כי בחודשים האחרונים הוכח כי בכוחו של הצרכן הישראלי להוריד מחירים באמצעות חרמות. העלאת מחירים של מוצרי החלב בשנים האחרונות לא שיקפה עליה ריאלית, אלא תאווה בלתי נשלטת של הבעלים לרווחים על חשבון הציבור".

על הציבור החרדי, אומר יו"ר זק"א יהודה משי זהב, להצטרף גם הוא לחרם: "מדובר בציבור העני במדינה ובעל משפחות גדולות. אנו צרכני חלב מהמרכזיים ביותר באוכלוסיה בישראל. ונפגעים יותר מכולם מהמחירים הגבוהים. לא ייתכן שתנובה תגבה מאיתנו מחירים גבוהים".

חלק מאשמת המחירים הגבוהים, אומר משי זהב יש להטיל על ועדי הכשרות השונים, "חלב המהדרין יקר במיוחד משום שיש יותר מידי ועדי כשרות המעורבים בכשרות ובהשגחה על החלב וזאת ללא הצדקה. לפעמים על כוס חלב אחת יושבים ארבעה משגיחים. בשביל מה צריך את זה? למה על משפחות חרדיות ברוכות ילדים לפרנס את העושק הזה של החברות".

חברת תנובה טענה בתגובה: "אנו היינו ראשונים שהבאנו להוזלת מחיר הקוטג' באופן קבוע ובשיעור ניכר. בנוסף, לקראת החגים התחלנו לשווק אריזות מוגדלות ללא תוספות תשלום של מוצרי בסיס בהם חלב, קוטג' וגבינה לבנה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}