כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

וכעת נתוני האמת: המודיע סופג מכה; בקהילה נכשל

סקר t.g.i: 'המבשר' מתחזק על חשבון 'המודיע' • השידרוג של 'בקהילה' נכשל • 'משפחה' מאבד אחוז, ו'מרכז העניינים' חוגג ניצחון על 'קו עיתונות' • ומה ברדיו? • פרסום ראשון

וכעת נתוני האמת: המודיע סופג מכה; בקהילה נכשל



נתוני האמת של סקר TGI לחציון הראשון של שנת 2011 המתפרסם היום (ד) מעלים תמונה די עגומה באשר למצבה של העיתונות הכתובה - שאינה מצליחה להמריא באופן משמעותי, וזאת כחלק מהמגמה העולמית וכחלק מהיחלשותה של העיתונות הכללית הכתובה בישראל.

ההשוואה בסקר היא בין החודשים ינואר-דצמבר 2010 לעומת חודשים יוני 2010 עד יולי 2011. ואלה הם נתוני החשיפה/האזנה:

עיתונות יומית (גיליון ממוצע):

בולט בהתרסקותו עיתון 'המודיע': 19.2% לעומת 22.8%. שני היומונים האחרים לא רק שומרים על כוחם, כי אם מתחזקים: 'יתד נאמן' עם 43% לעומת 42.3 % והמבשר, שעולה אף יותר: מ-13% ל-14.2% - עלייה בהחלט מרשימה לעיתון יחסית חדש בשוק.

לגבי עיתוני סוף שבוע המגמה הכללית היא של ירידה, וגם כשנרשמת עליה היא אינה משמעותית:

המודיע יורד מ-22.3% ל-% 19.3 - ירידה של 3 אחוז; 'המבשר' בירידה של שבריר אחוז: מ-10.3% ל-%9.6. אם נקח בחשבון את העלייה שלו בעיתונות היומית, לעומת הירידה של 'המודיע', הרי שבהחלט העיתון מפלס את דרכו בהדרגה ובבטחה למקום יפה.

ב'יתד נאמן' נרשמת עלייה בלתי משמעותית בעיתון סוף השבוע: מ-19.8% ל-20%, אבל לעומת הירידה הדרסטית של 'המודיע', בהחלט מדובר בשמירה על כוחו.

למרות המאבק נגד השבועונים, נותר בצמרת עיתוני סופהשבוע. עורך משפחה, משה גרילקצילום: למרות המאבק נגד השבועונים, נותר בצמרת עיתוני סופהשבוע. עורך משפחה, משה גרילק
למרות המאבק נגד השבועונים, נותר בצמרת עיתוני סופהשבוע. עורך משפחה, משה גרילק


משפחה מול בקהילה: המאבק הוכרע

עיתון 'משפחה' מפתיע בירידה קלה - מ-24.3% ל-23.2% (ירידה של אחוז), לעומת 'בקהילה', שלמרות המאמץ האדיר והכספי שהשקיע בשדרוג העיתון והרחבתו הפיזית, עדיין נותר קטן בהרבה מ'משפחה', ומצליח לעלות רק בשבריר אחוז: מ-13.2% ל-13.3%.

הפער בינו לבין עיתון 'משפחה' עדיין משמעותי בכל קנה מידה, ואם המשקיעים 'שמו' כסף רב על הגדלת העיתון, תוך התעקשות לשמור על מחירו הנמוך, מתוך מחשבה כי בכך ינגסו במתחרה הגדול, הרי שהייתה זו טעות עסקית.

התרסקות נוספת נרשמה בעיתון 'שעה טובה', שיורד מ-6.7% ל-4.8%!

דווקא 'יום ליום' רושם ירידה לא משמעותית מ-6.7% ל-6.2% וכמעט מצליח לשמור על כוחו. אם בסקר הקודם הוא קיבל אחוזים נמוכים יותר מ'שעה טובה', הרי שכעת הוא עוקף אותו בסיבוב: 4.8% ל'שעה טובה' לעומת 6.2% ל'יום ליום'.

גם העיתונים 'כפר חב"ד', 'המחנה החרדי', 'כל העולם כולו' (מאבד כמעט אחוז ורושם 1.5 אחוז בלבד), 'אידיש שטראל' ו'העולם החרדי' רושמים ירידות.

מדפיסים עיתון. מרכז העניינים סגר עניין. צילום: יעקב נחומיצילום: מדפיסים עיתון. מרכז העניינים סגר עניין. צילום: יעקב נחומי
מדפיסים עיתון. מרכז העניינים סגר עניין. צילום: יעקב נחומי


ובחינמונים? 'מרכז העניינים' השלים המהפך

בכל הנוגע לרשתות המקומיות, המופצות חינם, מצטמצם לגמרי הפער בין רשת 'קו עיתונות דתית' (שהעורך הראשי שלה, אבי רוזן, נטש) , לבין מתחרהו הצעיר 'מרכז העניינים' (בעריכתו של יצחק נחשוני): בעוד הראשון יורד מ-36.1% ל-34.1% מצליח 'מרכז העניינים' לעלות בצורה מרשימה: מ-32.6% ל-34% - לרשום שיווין -ולהפוך למתחרה שווה כוח.

בערוצי הרדיו החרדיים מצליח רדיו 'קול ברמה' לעשות דבר דומה, כשהוא מצמצם לגמרי את הפער בינו לבין הרדיו הוותיק יותר - 'קול חי'.

בעוד 'קול ברמה' עולה מ-20.5% ל-22.2%, יורד 'קול חי' מ-26.5% ל-22.4% - צניחה בהחלט משמעותית.

מהנהלת 'קול ברמה' נמסר: "עוד בימיה הראשונים של התחנה ידענו והבנו את פוטנציאל ההאזנה הגלום בתחנה. לציבור הדתי והחרדי בישראל יש תחנת רדיו נקייה, כשרה, מעניינת והחשוב מכל – איכותית.

"נתוני סקר TGI הכללי והחרדי הם ההוכחה הגדולה ביותר לכך שהציבור הדתי והחרדי היה זקוק לתחנת רדיו שונה ממה שהכיר ב-15 השנים הקודמות. מגיעה מילה טובה לעובדי התחנה – מחלקת התוכן, המחלקה הטכנית, מחלקת החדשות ומחלקת השיווק והפרסום שעובדים ימים כלילות, ובזכותם מובילה התחנה את המהפך הגדול בתקשורת הדתית והחרדית בישראל".



הנתונים:




תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 60 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}