ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024

שגיאות כתיב וכתבות מוזרות: אתר איראני בעברית

אתר חדשות פרו איראני בעברית בשם pars today מפרסם כתבות על נושאים שונים בישראל ומנסה להכפיש את צה"ל ואת מדינת ישראל • משעשע

צילומסך מתוך האתר
צילומסך מתוך האתר



אתר חדשות איראני בשפה העברית מדווח על הנעשה באיראן ובכל מה שקשור לישראל ולעולם הערבי, האתר נקרא pars today, בעלי האתר לא ידועים, האתר הוא פרו משטר האייטולות באיראן, ומדווח על הנעשה בעולם מנקודת מבטו של המשטר איראן.

הכתבות ברובן נגד ישראל ובעד העולם המוסלמי, באתר לדוגמא אפשר למצוא כתבה על שיעור המתאבדים בקרב חיילי צה"ל, ועל הדחתו של חייל צה"ל כי ברח מצעירה פלסטינית שהחזיקה סכין.

כל כתבה המראה את צה"ל ומדינת ישראל בצורה רעה עולה באתר, עורכי האתר כותבים כאמור בשפה העברית, אך מרפרוף קל באתר מגלים מילים שחסרות בהן אותיות, שגיאות כתיב, וכמובן ניסוח הכתבה בצורה קצת מוזרה.

דוגמא מעניינת נוספת היא כותרת מצחיקה לרגל ציון מותו של האייטולה רפסנג'אני, הכותרת היא ללא הפרדה בין המילים, כך שכותרת "סמפוזיון ראשון לציון פטירתו של רפסנג'אני" יכולה להשמע סמפוזיון של הראשון לציון (להבדיל).

לאתר יש גם חשבון טוויטר עם מעל 1000 עוקבים, מנהלי החשבון עוקבים אחרי עיתונאים ישראלים ואחרי עיתונאים חרדים, וגם אחרי צייצנים ישראלים שלא עיתונאים, החשבון נקרא Pars Today Hebrew. בחשבון עולים קישורים של הכתבות, משעשע מאד לקרוא את הכתבות שלהם, ומענין האם המשטר האיראני הרשמי הוא זה שעומד מאחורי האתר.







אתר חדשות איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}