י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

מקצוע שהופך לספר מוסר חי • מרגש ומטלטל

רבים יוכלו להעיד ולספר כי תפקידם המקצועי ושגרת החיים מלמדת אותם מוסר השכל • עריכת דין הוא בוודאי מקצוע הנמנה על אחד מהם. האנשים, המקרים ותחושת השליחות הכבדה • לקרוא ולא להאמין

נתנאל רוט
נתנאל רוט



מנחם, קשיש בן 85 צלול בדעתו אך סיעודי בהתנהלותו השוטפת ובקיום ביצוע משימות בסיסיות במהלך חיי היום יום. כל שאיפתו ורצונו הייתה לסיים את חייו בכבוד ושביכולתו יהיה לשלם את שכרה של המטפלת הצמודה לה הוא נזקק. ברגע האמת חברת הביטוח הפנתה לו גב והתנערה מאחריות.

מנחם שדאג לשלם דמי ביטוח סיעודי מידי חודש במשך עשרות שנים בכדי שבערוב ימיו יחיה בשקט נפשי, בעוגן ביטוחי ובהרגשת תחושת ביטחון – סורב בנחרצות. בזמן שאובחן מנחם במצב סיעודי הוא פנה לחברת הביטוח בכדי לבחון את גובה התשלום החודשי לו יהיה זכאי אך הוא הופתע לגלות כי חברת הביטוח משתמשת בהליך רפואי זעיר שעבר לפני 30 שנה בכדי לדחות את בקשתו ולשלול את זכאותו לקבלת התשלום.

לדברי עורך דינו נתנאל רוט המתמחה בתחום הנזיקין ובניהול תביעות סיעוד בפרט:

"לאחר דיון ממושך בבית המשפט המחוזי אנחנו שמחים ב"ה בתוצאה אך ממש לא בדרך, מנחם פילל בסך הכל לסיים את חייו בכבוד, כל בקשתו הייתה כי תהיה בידו היכולת לשלם עבור המטפלת הצמודה שלו שמסייעת לו להתקלח, לאכול ולבצע שאר הפעולות הבסיסיות. בחברת הביטוח בה הוא מבוטח במשך עשרות שנים חשבו אחרת. הרי הוא לא סיפר להם כי לפני 30 שנה "היה לו צינון" מבחינתם זו כנראה סיבה מספקת לדחות לו את הביטוח הסיעודי עליו שילם במשך עשרות שנים.

בדרך כלשהי ולהפתעתנו גם בית משפט השלום נכנע להם- אבל אנחנו ממש לא. החלטנו ללכת עד הסוף עבור מנחם והגשנו ערעור לבית המשפט המחוזי וכעת הורה בית המשפט לחברת הביטוח לשלם למנחם 150,000 ש"ח רטרואקטיבי וכן תשלום חודשי בסך 4,800 ₪. מקרה זה מצטרף למאות תיקים בהם אני נתקל שמוכיחים לי מעל לכל ספק, כי התפקיד בו אני עוסק יועד לי בכדי ללמד אותי מוסר השכל ולמלא אותי בתחושת שליחות עצומה מידי יום. חברות ביטוח שמתעמרות בקשישים ובמעוטי יכולת מוכיחות לי כל פעם מחדש כי מחובתנו להילחם עבור אותם אלו שאין להם פה ויכולת לנהל את מאבקם – בשביל זה אנחנו כאן!" מסיים עורך דין רוט.

זקוקים לייעוץ משפטי בתחום הנזיקין וביטוח סיעודי? נתקלתם במקרה דומה?

נשמח לעמוד לרשותכם בכל עניין.
נתנאל רוט תביעה ביטוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}