כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

בעין הסערה • רבה של איסטנבול: "הכל טוב כאן"

רבה של איסטנבול מגיב על היחסים המתדרדרים: "אני לא רואה יחס שונה. כנראה הקבוצה שהושפלה התנהגה בצורה מחפירה" • "ישראל עושה עוול לקהילה היהודית בטורקיה"

חרדים בשדה התעופה בטורקיה. צילום ארכיון
חרדים בשדה התעופה בטורקיה. צילום ארכיון

כלי התקשורת בישראל דיווחו הבוקר (ג') בפאניקה על פחד וחוסר ביטחון בקרב ישראלים הנוסעים לבקר בטורקיה. ביום ראשון האחרון דווחו 40 אנשי עסקים מישראל, שנסעו בחברת 'טורקיש אירליינס', על בדיקות פולשניות ופוגעניות בשדה התעופה בטורקיה, במה שנראה כמגמה שנועדה להשפיל את המבקרים הישראלים.

אלא שהרב אברהם חיים, רב הקהילה היהודית באיסטנבול, טוען כי פני הדברים שונים. יחד עם זאת, יש לקחת את דבריו בעירבון מוגבל, שכן ברור כי ברצונו לשמור על יחסים טובים עם השלטון בטורקיה.

"אני לא מצליח לראות יחס שונה של הטורקים בתקופה האחרונה", אומר הרב אברהם חיים בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "ביום ראשון האחרון הגעתי עם קבוצת חרדים במטוס, ולא ראיתי שמתנהגים אליהם בזלזול. כשראיתי את הדיווחים בכלי התקשורת בישראל אמרתי לעצמי אולי אני נמצא במקום אחר לגמרי".

הרב מוסיף, כי דקות ספורות לפני השיחה עם 'בחדרי חרדים' הוא שב ממרכז העיר שם הסתובב עם קסקט, חליפה ועניבה והיה נראה כיהודי לכל דבר. "אף אחד לא מסתכל עליי או על אחרים במבט של שנאה או זעם".

הרב מציין כי אמנם "עם הממשלה הטורקית יש בעיות רבות, אך הציבור במדינה עצמה רגוע".

הרב חיים נוסע מידי יום ראשון לטורקיה וחוזר לישראל ביום חמישי. "מעולם לא נתקלתי באנטישמיות", הוא אומר. "גם אנשי הביטחון בנתב"ג מתנהגים בצורה לא יפה", הוא אומר כשהוא מתייחס לבדיקות שנערכו לאנשי העסקים. "כנראה שזאת הייתה קבוצה שהתנהגה בצורה לא יפה וקיבלה חזרה יחס מחפיר. זה לא משקף את הנעשה במדינה.

"מדינת ישראל ביחס שלה לטורקיה עושה עוול לאנשי הקהילה היהודית, הם לא חושבים על התוצאה הסופית שעלולה להתרחש במדינה. צריכים לקחת את הדברים האלו במחשבה רצינית כי זה יכול להיות מסוכן".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}