י"ט תשרי התשפ"ה
21.10.2024

שמחה בגור: פיצול ב'יש עתיד'; סגן ראש העיר התפטר

סגן ראש עיריית ערד עופר ארצי, שהיה בין מובילי הקו האנטי חרדי בעיר, פורש מהקואליציה ומסיעת יש עתיד. בכך חובר עופר ארצי לחברו לסיעה מנו ביטמן, שפרש גם הוא מסיעת 'יש עתיד' לפני תקופה בשל טענות על ראש העיר • פרישת סגן ראש העיר משרתת את האינטרס של חסידי גור הנאבקים בראש העיר

פגישת ליצמן ובן חמו בערד בתקופת המהומות. צילום: פייסבוק
פגישת ליצמן ובן חמו בערד בתקופת המהומות. צילום: פייסבוק



סגן ראש עיריית ערד עופר ארצי, שהיה בין מובילי הקו האנטי חרדי בעיר, פורש מהקואליציה ומסיעת יש עתיד. בכך חובר עופר ארצי לחברו לסיעה מנו ביטמן, שפרש גם הוא מסיעת 'יש עתיד' לפני תקופה בשל טענות על ראש העיר. הדבר משרת את האינטרס של חסידי גור הנאבקים בראש העיר.

טענותיו של עופר ארצי כפי שאומרים מקורביו: "ניסן בן חמו ראש העיר לא משתף אותי בכלום. לא סופר אותי. אנחנו הסיעה הכי גדולה, חמישה חברים, ואין לנו סגן בשכר".

חלק מטענותיו של ארצי קשורות גם לחוק פתיחת בתי עסק בשבת בעיר שיעלה לדיון שבוע הבא בישיבה שלא מן המניין. ארצי טען בפני מקורביו כי הוא זה שדחף את ראש העיר לכיוון הזה, וראש העיר התעלם ממנו ואפילו לישיבת ועדת הפנים בנושא בה השתתף ראש העיר - הוא לא לקח אותו עימו.

סגן ראש העיר פורש מהקואליציה


בכך הסיטואציה שנוצרה בעיר הביאה למצב הזוי, בו שני נציגים מ'יש עתיד' באופוזיציה, מול שלושה (בתוכם ראש העיר) בקואליציה.

בעירייה אומרים שהסיפור שונה. על פי גירסתם, ארצי החזיר את תיק הנוער, וויתר על תואר סגן ללא שכר במחאה על פגיעה בכבודו. ההסבר מדוע מתפרס מעבר לסיבות שצוינו לעיל: ראש העיר לא נתן לו קרדיט על הצעתו, לחוקק חוק עזר עירוני בנושא המרכולים. בנוסף, ראש העיר לא הזמין אותו להצטרף אליו לוועדת הפנים בכנסת שדנה בנושא.

הטענה הנוספת מדברת על דרישה מצידו של ארצי לתפקיד סגן בשכר. מקורבים לראש העיר מאשרים שהוא הגיע ללשכה מספר פעמים לאחרונה בדרישה להבטחה לסגן בשכר בבחירות הבאות. ראש העיר הסביר לו בכל פעם שאין לו אפשרות להבטיח משהו שלא בטוח שאפשר לקיים. יחד עם זאת הם מציינים שארצי נשאר חבר סיעת ראש העיר 'עתיד לערד'.

מקורות בעיר מאשרים שפרישת ארצי היא מקור לשמחה עבור חסידי גור בעיר. "עם פרישת עופר ארצי, הקואליציה העירונית בערד מונה כיום שמונה חברים בלבד, מול שבעה באופוזיציה, מספיק נעדר אחד ואין רוב לקואליציה. זה בהחלט הישג לנציגות החרדית".
ערד עופר ארצי ניסן בן חמו גור יש עתיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}