ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

היערכות לפסיקת בג"צ: תפילה בכותל הדרומי

מאות מתפללים השתתפו בשעות הצהריים בתפילה מיוחדת ברחבת הכותל הדרומי, לקראת הדיון המכריע בבג"צ

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90



מאות מתפללים השתתפו בשעות הצהריים בתפילה מיוחדת ברחבת הכותל הדרומי. התפילה נערכת ביוזמת הארגונים לשמירת קדושת הכותל לקראת הדיון המכריע בבג"צ שידון בבקשת הרפורמים לקבל הכרה רשמית ולהכשיר חלק מהכותל המערבי עבור הרפורמים.

הרב שלמה אבינר אמר בסוף התפילה, "השכינה שורה לאורך כל הכותל, וקדושת המקום צריכה להשמר לאורך כולו.."

אריאל פופוביץ ממרכז ליב"ה סיכם: "אנחנו ברגעי הכרעה ביחס לקדושת הכותל המערבי. המדינה החליטה להקפיא את המתווה הרפורמי שפגע באחדות העם וקדושת המקום אנו מקווים שבג"צ לא יפסוק כנגד רצון המדינה והעם ויכפה את חלוקת הכותל לרפורמים.

כזכור בא' תמוז תשע"ז, לאחר מאבק ציבורי ארוך החליטה ממשלת ישראל להקפיא את מתווה הכותל. מאז, מתנהל דיון משפטי וציבורי ארוך בין כותלי הבג"ץ כאשר ארגוני הרפורמים מנסים לרתום את בג"ץ לעשות את מה שממשלת ישראל החליטה שלא לעשות, דהיינו לתת להם הכרה ומעמד רשמי בכותל המערבי ומכוח זה גם בכל ענייני הדת במדינה.

ביום ראשון הבא כ"ז טבת (14/01) יתקיים דיון בהרכב מיוחד של שבעה שופטים באשר למתרחש ברחבה המרכזית וברחבה הדרומית של הכותל המערבי. דיון זה מאגד בתוכו כשישה תיקים ועתירות שונות שהוגשו חלקם על ידי התנועות הרפורמיות המסקשות הכרה ומעמד בכותל ומנגד, כאלו שהוגשו על ידי מרכז ליב"ה, עמותת בצדק ונשים למען הכותל המבקשים לשמור על שלמות הקודש וקדושתו ולא לחלקו.
הכותל המערבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}