הרבה יותר רכבים - פחות כבישים
סקר הנסיעה השנתי מגלה מספר רכבים גדל בהתמדה ואורך כביש שאינו מדביק את הגידול • ה'נוסע המתמיד' - מונית עם ממוצע של 81,300 ק"מ בשנה
- אבי גליק, בחדרי חרדים
- ו' אלול התשע"א
שברה שיא. מונית
דו"ח של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מגלה כי בשנת 2010 הסתכמה הנסועה הארצית של כלי הרכב המנועיים בכ-50 מיליארד ק"מ, מדובר עלייה של כ-%2.3 בהשוואה לשנת 2009. עלייה זו נבעה מגידול של כ-%3.3 במצבת הרכב (הממוצעת) ומירידה של כאחוז בנסועה השנתית הממוצעת לרכב.
הנסועה הממוצעת לכלי רכב פרטי לא השתנתה בשלוש השנים האחרונות.
בבדיקת השינויים שחלו מאז שנת 1990, נמצא כי הצפיפות בכבישים ממשיכה לגדול: קצב הגידול בנסועה השנתית הארצית ובמצבת כלי הרכב גדולים מהותית מקצב הגידול באורך הדרכים ובשטחם.
בעוד הנסועה השנתית גדלה ב-%167 יחסית לשנת 1990, ומצבת כלי הרכב גדלה ב-%153, הרי שטח הכבישים גדל רק ב-%77 ואורך הכבישים ב-%40 בלבד.
הנסועה הממוצעת לרכב עמדה על 19,900 ק"מ בשנת 2010 (20,100 ק"מ ב-2009). כלי רכב פרטי נסע בממוצע כ-16,700 ק"מ (בדומה ל-2009). משאית סולר כ-38,100 ק"מ, משאית בנזין – כ-20,200 ק"מ, אוטובוס זעיר – כ-51,800 ק"מ, מונית – כ-81,300 ק"מ, אוטובוס – כ-64,600 ק"מ ואופנוע – כ-8,900 ק"מ.
הנסועה הממוצעת לכלי רכב פרטי לא השתנתה בשלוש השנים האחרונות.
בבדיקת השינויים שחלו מאז שנת 1990, נמצא כי הצפיפות בכבישים ממשיכה לגדול: קצב הגידול בנסועה השנתית הארצית ובמצבת כלי הרכב גדולים מהותית מקצב הגידול באורך הדרכים ובשטחם.
בעוד הנסועה השנתית גדלה ב-%167 יחסית לשנת 1990, ומצבת כלי הרכב גדלה ב-%153, הרי שטח הכבישים גדל רק ב-%77 ואורך הכבישים ב-%40 בלבד.
הנסועה הממוצעת לרכב עמדה על 19,900 ק"מ בשנת 2010 (20,100 ק"מ ב-2009). כלי רכב פרטי נסע בממוצע כ-16,700 ק"מ (בדומה ל-2009). משאית סולר כ-38,100 ק"מ, משאית בנזין – כ-20,200 ק"מ, אוטובוס זעיר – כ-51,800 ק"מ, מונית – כ-81,300 ק"מ, אוטובוס – כ-64,600 ק"מ ואופנוע – כ-8,900 ק"מ.
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות